Nog recht op uitkering?

krisbo
Topic Starter
Berichten: 1

Nog recht op uitkering?

#1 , 26 nov 2012 20:30

Dit is mijn situatie : Ik heb gewerkt met 4 tijdelijke contracten van 6 maand, mijn laatste contract is 2,5 maand vroegtijdig verbroken wegens te weinig bestellingen, dit liep nog tot 16/01/13
op mijn CV staat wel 31/10/12
Contract werd wel volledig uitbetaald dus ik wordt pas werkloos en uitkeringsgerechtigd op 16/01/13
Nu heb ik even geprobeerd te werken via interim met een contract van twee dagen, heb wel de tweede dag mijn kat gestuurd omdat ik het niet zag zitten.
Heeft dit nu eigenlijk enig gevolg voor mijn uitkering in Januari?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 nov 2012 08:28

nee

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2012 11:21

Nu heb ik even geprobeerd te werken via interim met een contract van twee dagen, heb wel de tweede dag mijn kat gestuurd omdat ik het niet zag zitten.
Heeft dit nu eigenlijk enig gevolg voor mijn uitkering in Januari?
interimwet 24/7/1987
Art. 5. Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.

je kan uw kat sturen maar je moet ook kunnen bewijzen dat je een einde hebt gesteld aan de arbeidsovereenkomst binnen die 3 dagen , zoniet kan het interimkantoor een vergoeding eisen van u
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”