Wat is wijsheid, ontslag nemen of afwachten

gvp1974
Topic Starter
Berichten: 1

Wat is wijsheid, ontslag nemen of afwachten

#1 , 17 nov 2012 16:15

Kan ik ontslag nemen in een ziekteperiode en per welke datum gaat dat dan in
Kan dat per direct of per einde van de volgende maand conform het doktersattest dat ik tot die datum arbeidsongeschikt ben, of moet dat met wederzijds akkoord gaan

We hebben op 28 oktober een overeenkomst gemaakt, wat hij nog steeds niet heeft ondertekend dat mijn contract per 01 december wordt opgezegd. Ik moet officieel dan 3 maanden doorwerken. Nu ben ik half november emotioneel ziek geworden en heeft de dokter een arbeidsongeschiktheid opgemaakt tot 30 november.

Werkgever geeft aan dat de opzeg nu niet kan worden opgemaakt omdat hij dat niet mag in een periode waarin ik ziek ben. Maar we hebben het wel wederzijds afgesproken en op papier gezet, hij hoefde alleen nog te tekenen.

Emotioneel wil ik daar niet meer werken, hij wil mij bewust laten doorwerken, hij wil geen vergoedingen betalen.

Nu is er een mogelijkheid dat ik per december of januari elders kan werken. Maar hoe kom ik er het snelst vanaf terwijl ik nu nog in ziekteverlof ben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2012 17:05

Maar hoe kom ik er het snelst vanaf terwijl ik nu nog in ziekteverlof ben
met een dading, kan vrij eenvoudig als je werkgever meewerkt maar er is wel een behoorlijke kans dat je ermee in de problemen komt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”