Ontslag wederzijds akkoord tijdens ziekte?

dolphinxxx
Topic Starter
Berichten: 12

Ontslag wederzijds akkoord tijdens ziekte?

#1 , 16 nov 2012 08:18

Mijn collega was vorige week ziek, en zij had een briefje van maandag tot en met zaterdag, die zaterdag komt ze mijn baas vragen of zij geen ontslag met wederzijds akkoord mag hebben omdat ze geen zin meer heeft om terug te komen werken, mijn baas gaat hierop in, en tekend op datum van zaterdag, ontslag gaat in vanaf maandag, nu op maandag heeft mijn collega zich blijkbaar bedacht en brengt opnieuw een zieke briefje binnen voor een volledige week, mijn baas had mij ondertussen wel al extra uren belooft, maar weet nu niet goed of dit zomaar kan, hij zou het liefst het ontslag hebben, maar is een beetje bang voor de vakbonden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2012 12:51

hangt ervan af hoe het onderling akkoord is opgesteld , het kan en het kan dat de rechten van de werknemer op een onwettelijke manier in mindering zijn gebracht

je zal de tekst zonder namen moeten posten wilt u een correct antwoord
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

dolphinxxx
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 16 nov 2012 13:57

wordt overeengekomen dat aan de tussen hen op ... afgesloten arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur bij wederzijds akkoord en zonder opzeggingstermijn een einde wordt gesteld op ....
bovendien verklaren beide parteien dat ze afzien van elke mogelijke eis tot uitkering van een verbrekingsvergoeding of enig andere niet nader omschreven ontslagvergoeding
daarnaast doet de werkgever uitdrukkelijk afstand van het concurentiebeding mocht dit beding opgenomen zijn in het arbeidsreglement van de onderneming of in de arbeidsovereenkomst met bijlage van de werknemer
opgesteld in 2 exemplaren te
beide parteien bevestigen de ontvangst van hun exemplaar

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 nov 2012 15:56

is perfect in orde, die collega heeft haar eigen "graf" getekend.

dolphinxxx
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 16 nov 2012 17:19

geef ik door, fijn voor mij van 28 naar 36 uren

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 nov 2012 17:50

beide parteien bevestigen de ontvangst van hun exemplaar
is er dan enkel voor ontvangst getekend ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”