Terugname ancienniteit

Black&White
Topic Starter
Berichten: 1

Terugname ancienniteit

#1 , 05 apr 2007 11:18

Goeiemiddag,
Ikzelf bevind mij ook momenteel in een vreemde situatie.
Vorig jaar nam ik ontslag bij mijn werkgever na 7 jaar dienst. Na 5 maanden ben ik teruggekeerd omdat ze mij een 'mooie' functie aanboden voor een nieuw project, en ook een hoger loon. Nu zit ik terug al enkele weken bij mijn nieuwe werkgever, maar van de mooie beloftes komt niets in huis, er zijn een paar kopstukken ontslagen en nu is er onzekerheid over wat ik hier nog moet doen.
In mijn contract staat dat mijn ancienniteit overgenomen werd (dus 7 jaar) maar er staat ook iets bij van proefperiode van 6 maand.
in principe ben ik dus nog in proef maar eigenlijk al in dienst van 1999.
als ze mij nu ontslaan omdat ze mij toch niet nodig hebben, welke verbrekingsvergoeding moeten zij dan betalen, die van 7 jaar dienst of die van 3 weken dienst?
Alvast bedankt, alle info is welkom!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 06 apr 2007 14:43

?In mijn contract staat dat mijn ancienniteit overgenomen werd? houdt in ?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of...?(Burgerlijk Wetboek).De proefperiode van 6 maand staat deze overeenkomst niet in de weg.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”