Vakantie attest

DELOO
Topic Starter
Berichten: 1

Vakantie attest

#1 , 22 okt 2012 18:20

Hey,

Ik ben zojuist van werk veranderd ( in oktober).
Bij mijn vorige werkgever had ik nog voor 15 dagen legaal verlof staan , die ik dus doormiddel van een vakantie attest zal kunnen binnen brengen bij mijn nieuw werkgever.

Nu wil ik niet de volledige 15 dagen opnemen bij mijn nieuwe werkgever, daar zeggen ze ook dat dit mogelijk is( ze gewoon de aantal dagen opnemen dat ik wil opgebruiken).
Maar dan zou dit erop neerkomen dat ik bv 5 dagen op neem en 10 dagen niet.
Die 10 dagen krijg ik dan eingelijk 'dubbel' betaald, enerzijds door mijn ex werkgever als vakantie en anderzijds door mijn nieuwe werkgever als dagen gewerkt.

Nu vroeg ik me af of ik hier belasting gewijs problemen mee zou kunnen krijgen of dat dit gewoon legaal is?
Of worden deze 10 dagen dan op een of andere manier extra belast?


mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 okt 2012 19:39

dat is legaal en wordt niet extra belast, maar doordat je een hoger loon hebt, zal je natuurlijk wel enkele euro's meer belastingen betalen.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 22 okt 2012 20:27

Ik dacht dat een werkgever iemand NIET mocht laten werken indien nog verlofdagen

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 okt 2012 20:53

werkgever moet idd in principe bewijzen dat hij de werknemer het verlof heeft aangeboden. Anders is de werkgever strafbaar. Als de werknemer echter er geen probleem van maakt, is er niet direct iets aan de hand :) (toch niet in dit geval)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”