zelf onstlag genomen na mondelinge overeenkomst...

Niki.Reynders
Topic Starter
Berichten: 2

zelf onstlag genomen na mondelinge overeenkomst...

#1 , 20 okt 2012 23:53

Ik begon begin augustus aan een job in een crèche. Begin september besloot ik terug naar school te gaan en heb ik mijn job opgezegd. Het punt is dat ik toen nog steeds geen schriftelijk contract had. Ik deed opzeg maar ze willen me nu alsnog op het bureau laten komen om mijn contract te tekenen. Ik heb mijn loon ontvangen. Moet ik dit nog tekenen of kan dit gevolgen hebben al dan niet nadelig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 okt 2012 21:01

je bent nooit verplicht om iets te tekenen. Indien je niet tekent, heb je een voltijds contract van onbepaalde duur. Heb je een opzeg gedaan?

Niki.Reynders
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 27 okt 2012 21:21

ja, maar werd toen écht gewettigd ziek

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 okt 2012 22:20

ik zie niet in waarom je het nu nog zou moeten tekenen, maar kwaad kunnen om nog te tekenen kan het ook niet echt, tenzij er wat speciaals in die arbeidsovereenkomst zou staan.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 okt 2012 05:08

ondertekenen van een arbeidsovereenkomst is niet wettelijk vereist , wees achterdochtig vraag om een kopie op te sturen scan die in en post die in jpv zijn postbus of ga er mee naar uw vakbond alvorens die te ondertekenen .
een arbeidsovereenkomst ondertekenen met datums van meer dan 2 maanden geleden is mijne inziens schriftvervalsing
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”