geen ontslagbrief gekregen

kikada
Topic Starter
Berichten: 3

geen ontslagbrief gekregen

#1 , 20 okt 2012 08:51

Ik werd op5 oktober mondeling ontslagen. Ik ben onmiddellijk een andere job gaan zoeken.
Maandag mag ik bij een nieuwe werkgever tekenen.
Ik heb 8 jaar dienst. Tot op heden heb ik ng geen officieel schriftelijk ontlag gekregen.
Kan ik deze brief nu eisen. Ik ga natuurlijk niet zelf ontslag nemen nu.
Wat kan ik best doen????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 okt 2012 19:44

-bediende/arbeider
- heb je een idee van een opzegtermijn die ze willen dat je presteert?
- wanneer kan je beginnen bij nieuwe werkgever
heb je een bevestinging van je ontslag per mail of waren er getuigen bij het ontlsag?

kikada
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 okt 2012 20:01

Ik werk als bediende.
Werkgever wil eronder uit komen om opzegvergoeding te betalen. Er is geen concrete afspraak over termijn. Als ik dadelijk vertrek moet hij natuurlijk niets betalen. Ik heb geen getuige of mail ter bevestiging.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 okt 2012 20:51

als er geen getuigen/bevestiging is, is er geen ontslag, gezien je het niet kan bewijzen. Probeer aan een bewijs te geraken door een gesprek op te nemen.

Anders ben je gewoon niet ontslagen en kan je dus gewoon verder blijven werken. Als je zelf elders wil beginnen, kan je niet anders dan zelf otnslag nemen.

kikada
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 20 okt 2012 21:46

Is mijn werkgever verplicht mijn ontslagbrief te geven als ik een gesprek opneem waarin hij mij zegt dat ik word ontslagen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 21 okt 2012 21:00

een ontslagbrief is niet verplicht, behalve indien men je wil ontslaan met een opzegvergoeding. Indien geen ontslagbrief, is er sprake van een ontslag met verbreking.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”