Vraag opzeg onderwijs

vintage6893
Topic Starter
Berichten: 35

Vraag opzeg onderwijs

#1 , 15 okt 2012 10:49

Geachte,
ik kreeg m'n ontslag als leraar in het onderwijs.
Maar ik krijg nog 2 jaar m'n wedde; pas dan moet ik gaan stempelen.

Nu is men op zoek, wat men met mij zal doen gedurende die 2 jaar.
Ik had gedacht dat ze mij administartief werk gingen geven in een school maar dat willen ze niet, (de RVB).
ik ben leraar hotel.

De idee is om mij te plaatsen als kok in een firma die goederen levert aan de scholengroep.
Vraag:
1/ mag men dit doen?
2/ hoeveel uren kunnen ze je dan laten werken (de uren die je als leraar presteerde of de uren van een kok in een instelling?
3/ loop je dan nog mee met het schoolregime (vakanties) of moet je werken als een arbeider bij die firma?

ik krijg nog 2 jaar m'n wedde en wordt als tijdelijk aangesteld om in orde te zijn met de RVA.
tellen die 2 jaar ambtenaar nog mee voor m'n pensioen?

dank voor de info
Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 17 okt 2012 22:30

Begrijp ik dit goed en bent u een vastbenoemde leerkracht die op TBSOB wordt gezet en vervolgens gereaffecteerd wordt?

Zo ja: de regels zijn dit schooljaar strenger geworden en het is niet zomaar meer mogelijk opdrachten te weigeren en thuis te zitten met behoud van loon.

Desalniettemin moet men natuurlijk bepaalde regels naleven.

De onderwijswetgeving is echter zo complex en specifiek dat men hier zelden een antwoord weet op dergelijke vragen. Ik raad u aan een vakbond te raadplegen. Ik hoop dat u al lid bent van eentje. Misschien heeft uw school zelfs een afgevaardigde. Spreek deze aan. Zoniet, spreek dan de centrale aan.

Groeten,

Lenny (die ook dit schooljaar dreigde op TBSOB te belanden maar op het nippertje nog is kunnen blijven)
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”