3 maanden uitbetaald of niet?

Lotte_01
Topic Starter
Berichten: 5

3 maanden uitbetaald of niet?

#1 , 11 okt 2012 15:41

Hallo allemaal!

Ik heb ergens anders een betere aanbieding gekregen en heb dit aan mijn baas meegedeeld.

Hij was erg begripvol en we hebben afgesproken dat het contract verbroken wordt in onderling overleg, zodat ik snel op mijn andere job kan beginnen (JA er bestaan bazen die niet terroriseren :p)

Nu vraag ik mij af dat er nog 3 maanden zullen uitbetaald worden of niet? Vind het nogal onduidelijk op internet...

Wie weet hier meer over? :)

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2012 16:33

Als het contract in onderling overleg verbroken wordt, zal er moeten overeengekomen worden of er al dan niet verbrekingsvergoedingen verschuldigd zijn. Aangezien jij het bent die weg wil, bij jij het normaalgezien die het contract verbreekt en een verbrekingsvergoeding aan je baas verschuldigd bent. Je baas is echter begripvol en laat je toe dat je vertrekt zonder een verbrekingsvergoeding te betalen. Wees daar maar al blij om. Hij zou kunnen eisen om je opzegtermijn te doen. Dus neen, je hebt geen recht op een vergoeding als je zelf opstapt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”