ontslag

Letteke
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag

#1 , 10 okt 2012 17:30

Beste,

Op 13/9 tekende ik een arbeidsovereenkomst met dienstencheques, ingaande op 1/10.
Op 28/9 kreeg ik een mail om mij te melden dat er nog niet genoeg klanten waren om mij aan het werk te zetten, het betrof hier een nieuw opgestart project.
In deze mail liet mijn werkgever mij weten dat mijn contractuele uren, 20u per week, wel zouden worden uitbetaald.
Op zondagavond 7/9 kreeg ik telefoon van mijn werkgever dat er nog steeds niet genoeg klanten waren en dat zij een einde moesten stellen aan mijn kontrakt.
Op 10/10 kreeg ik mijn ontslagbrief in de bus met de gewone post.
Op deze brief (duidelijk een copie) stond vermeld dat deze brief zowel per gewone post als aangetekend zou verstuurd worden.
Ik heb nog geen aangetekende zending ontvangen.
Op de gewone brief werd mijn kontrakt stopgezet op 10/10.
Bij deze wil ik U vragen of een ontslag geldig is zonder aangetekend schrijven.
Indien dit niet zo is, welke datum telt dan voor het ontslag, mijn proefperiode loopt maar 14 dagen.
Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 okt 2012 20:00

wacht eerst even tot morgen, kans is groot dat je morgen de aangetekende zending krijgt :)

Letteke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 okt 2012 15:21

Ik heb op 11/10 het aangetekend schrijven ontvangen. Dit vermeld dat mijn kontrakt werd stopgezet op 10/10. Tot welke datum moet men mij uitbetalen?
Wanneer moet de uitbetaling plaatsvinden. Er wordt 2X per maand uitbetaald. De 17de vde maand de voorschotten en de 7de vd maand de eindafrekening.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 okt 2012 15:50

tot 10/10, uitbetaling "onmiddellijk" (lees: binnen een redelijke termijn, ten laatste bij de uitbetaling van het loon van de lopende maand. Voorschot zal wss al quasi alles dekken).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”