Aanwervingspremie krijgen na ontslag?

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

Aanwervingspremie krijgen na ontslag?

#1 , 10 okt 2012 10:20

Toen ik bij mijn vorige werkgever zat heb ik ervoor gezorgd dat er 3 man aangeworven werd. Na hun proefperiode (6 maand) zou ik beloond worden daarvoor met afgesproken bedrag.

Echter ben ik inmiddels ontslagen. Maak ik dan nog aanspraak op die aanwervingspremie binnen x-tijd als die anderen hun proefperiode doorstaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 okt 2012 10:42

Hangt er van af wat er afgesproken is ivm die aanwervingspremie. Als er staat "...krijgt na de proefperiode van de nieuwe werknemer een aanwervingspremie van X € uitbetaald, mits hij op dat moment nog in dienst is." heb je er geen recht meer op. Staat er ergens iets op papier ivm die aanwervingspremie? Indien neen heb je sowieso weinig bewijs in handen, indien ja, wat staat er dan juist op papier?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 10 okt 2012 10:51

Er staat niets op papier. Enkel een bedrag voor starters, voor mensen die al ergens werken etc. Maar geen voorwaarde.

Gewoon dat de aanbrenger beloond wordt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 10 okt 2012 19:01

als er niks op papier staat, hoe denk je te kunnen bewijzen:
A) dat die premie bestaat
B) dat jij die 3 mensen aangebracht hebt?

Vooraleer je die 2 zaken kan bewijzen, is het niet nuttig om te discussieren of je die al dan niet krijgt na je ontslag.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”