Ontslag tijdens proefperiode, terug werken?

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

Ontslag tijdens proefperiode, terug werken?

#1 , 02 okt 2012 15:49

Vandaag mijn ontslag gekregen als bediende in mijn proefperiode.

Morgen al een gesprek met een nieuw bedrijf. Vanaf wanneer mag ik terug beginnen werken bij een nieuw bedrijf? Mag dat in principe vanaf morgen al ondanks die 7 kalenderdagen of moet ik die dagen afwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 okt 2012 16:31

heb je een ontslag met opzeg of heb je een verbreking van de arbeidsovereenkomst gekregen?

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 02 okt 2012 16:34

Verbreking.
-->
Hiermee brengen wij u op de hoogte van onze beslissing om de tussen ons bestaande arbeidsovereenkomst, waarin contractueel een proefperiode werd bedongen, te verbreken en dit met onmiddelijke ingang.

De u verschuldigde contractbreukvergoeding die overeenstemt met het loon van 7 kalenderdagen zalu bij de eerstvolgende loonberekening worden uitgekeerd.

Deze vergoeding is onderworpen aan de wettelijke afhoudingen inzake sociale zekerheid en bedrijfsvoorheffing.


Nu heb ik morgen al een gesprek bij een ander bedrijf. Kan ik daar pakweg morgen al tekenen om bv maandag te beginnen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 okt 2012 16:34

Dan mag u onmiddellijk beginnen :)

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 02 okt 2012 16:45

Ok mooi zo.

Hoe zit dat dan met mijn recup en adv-dagen? Worden die allemaal uitbetaald bij de volgende loonsverrekening? Idem de 7 kalenderdagen?

Alvast bedankt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 02 okt 2012 20:27

in principe wordt dit onmiddellijk uitbetaald, wachten tot de volgende loonsberekening is soms gebruikelijk, maar nu toch wel een volle maand wachten en dus wel héél lang.

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 06 okt 2012 10:38

Dat wachten tot de volgende maand maakt voor mij niet uit zolang het maar correct verloopt allemaal.

Ik heb een overeenkomst om de 15e bij een nieuw bedrijf te starten.

Mijn verbreking gebeurde gedurende 2 oktober overdag en is op die dag gedateerd.
Heb ik recht op een uitkering of iets anders tussen die periodes?
En vanaf welke periode exact en wat moet ik hiervoor dan doen?

Welke papieren moet ik van mijn vorige werkgever uiteindelijk allemaal hebben? 'k Was er zelf maar 4 maand aan't werk. Daarvoor 10 weken ongeveer werkloos en daarvoor 4.5j bij de werkgever daarvoor.

Ivm vakantieattest bv moet ik dan nog de papieren van mijn werkgever van 4.5j hebben of wordt dat allemaal in orde gebracht op basis van mijn vorige werkgever nu?

Bedankt!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 06 okt 2012 21:56

je kan werkloosheidsuitkering krijgen vanaf (ongeveer) 9 oktober. Je moet je daarvoor inschrijven bij de VDAB en naar je vakbond/uitbetalingsinstelling gaan.

avocado
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 09 okt 2012 16:06

Heb ik trouwens recht op een eindejaarspremie?

Ik ben er in dienst geweest van 1 juli tot 2 oktober.

Ik las ergens dat ik maar recht heb vanaf 6 maanden dienst?

(ervoor werkte ik als arbeider)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 09 okt 2012 19:51

hangt volledig af van het paritair comité waarin je tewerkgesteld bent.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”