hoe lang wachten op antwoord bij ontslag i onderling overleg

sandyvre
Topic Starter
Berichten: 8

hoe lang wachten op antwoord bij ontslag i onderling overleg

#1 , 02 okt 2012 15:05

Op 17 september heb ik mijn ontslag ingediend bij mijn huidige werkgever. Ik was op dat moment 4 jaar bij hem tewerkgesteld. Ik heb voorgesteld om 1.5 maand opzeg te doen dit betekent opzegperiode gaat in vanaf 1 oktober en loopt tot 15 november. Ik heb mijn ontslag zowel schriftelijk overhandigd als aangetekend verstuurd. Bij de schriftelijke overhandiging is er enkel getekend voor ontvangst niet voor akkoord met de 1.5 maand. Ik weet dat ik onder de regel :"ontslag in onderling overleg met max 4.5 maand" val gezien mijn loon maar ik zie het echt niet zitten om hier nog lang te presteren dus heb ik zelf 1.5 maand op papier gezet, gezien ik 2 weken voor het einde van de maand mijn onslag ingediend heb is de totale tijd die er is voor overdracht 2 maand. Mijn vraag is nu wat wordt beschouwd als een redelijke termijn waarbinnen een werkgever een tegenvoorstel moet doen als hij niet akkoord is met de opzegtermijn ?
Ik weet dat dit theoretisch tot de laatste dag 15/11 kan plus zelfs een jaar daarna maar dat vind ik geen redelijke antwoord termijn. Als hij bezwaar had vind ik dat hij al had mogen reageren. Ik ben echt niet van plan langer dan die 1.5 maand te gaan presteren als hij pas na een maand met een voorstel komt om veel langer te presteren. Mijn nieuwe werkgever zou ook graag mijn startdatum weten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 okt 2012 16:33

redelijke termijn si te bepalen door de rechter, daar kan je niet zomaar een antwoord op geven. Als er bvb pas volgende week een eerste vergadering van zaakvoerders is, is het logisch dat direct erna je een antwoordt krijgt en niet nog 2 weken later. Als ze ondertussen al 5 keer vergaderd hebben, zou je nu al een antwoord mogen verwachten.

sandyvre
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 02 okt 2012 17:22

Diegene die hierin beslist is maar 1 persoon dat is diegene die getekend heeft voor ontvangst. Hij ging zich informeren bij het sociaal secretariaat of hij meer dan 1.5 maand kon vragen. Dus het is niet zo dat er veel overleg cycli nodig zijn in deze beslissing.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 okt 2012 20:26

de laatste dagen van de maand en de eerste van de volgende maand zijn bij soc. secretariaten enorm drukke dagen. Als hij dus even gewacht heeft met die vraag te stellen, zal hij dus wss pas binnenkort een antwoord krijgen. Voor 15 oktober zou tochb zeker moeten lukken.

Nu, zelfs dan, hou je vast aan die 1,5 maand. het is crisis, hij azl dus rap iemand anders kunnen vinden.

sandyvre
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 19 okt 2012 15:08

Ondertussen zijn we 19 oktober en nog steeds geen reactie ontvangen van de werkgever. Ik ga dan maar uit van een stilzwijgend akkoord.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”