contract getekend bij nieuwe werkgever

knokkie
Topic Starter
Berichten: 109

contract getekend bij nieuwe werkgever

#1 , 26 sep 2012 14:39

Situatie is als volgt:

ik heb mijn ontslag gegeven bij mn huidige werkgever omdat ik bij een andere werkgever betere voorwaarden en meer voordelen (maaltijdcheques ed) kreeg. Nu,mn ontslagbrief heb ik opgestuurd naar de werkgever waarop die op zijn beurt mij heeft gecontacteerd met de melding dat ik (had ik dit eerder gezegd) ook wel dezelfde voordelen zou kunnen krijgen als deze dat ik krijg bij mijn nieuwe werkgever....

MAAR ik heb al een contract getekend bij de nieuwe werkgever!Ik heb nooit te klagen gehad bij mijn 'oude' werkgever en hij was altijd tevreden over mij.

Vraag is nu:moest ik toch willen blijven bij mn huidige werkgever kan dit zoaar,rekening houdend dta ik al getekend heb bij de nieuwe werkgever.

Grtz,
P

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 26 sep 2012 14:48

U zal uw nieuwe contract moeten verbreken, en uw nieuwe werkgever een schadevergoeding van 1 maand en 1 week loon moeten betalen. Misschien wil uw huidige werkgever dit wel op zich nemen?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2012 17:18

arbeider of bediende ?
is er een proefperiode overeengekomen ?

sommige rechtspraak aanvaardt een opzeggingstermijn in de pre-contractuele fase
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

VDG2
Berichten: 785

#4 , 26 sep 2012 17:27

Precontractueel is indien er nog geen contract is, vandaar -pre-. Niet van toepassing hier dus vrees ik.
U kan proberen in onderling overleg het contract te verbreken. Wel goed op papier zetten dat er wordt afgezien van de schadevergoeding.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 sep 2012 19:04

precontractueel is een slecht gekozen term, kan je in 2 verschillende visies hebben (voor het contract AANVANGT of voor het contract GETEKEND is).


Meeste rechtspraak laat geen opzeggingstermijn meer toe, als bediende zit je dan (indien er een proefperiode is) meestal aan een verbrekingsvergoeding of opzegtermijn van 1 maand en 7 kalenderdagen. Probeer dus, zoals VDG2 zegt het contract in onderling overleg te verbreken.

knokkie
Topic Starter
Berichten: 109

#6 , 27 sep 2012 12:47

Ik ben arbeider en er staat in het contract dat er een proefperiode van 14kalenderdagen is

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 27 sep 2012 13:04

dan is de verbreking/opzeg 7 kalenderdagen

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 sep 2012 15:14

als je toch van plan bent een verbrekingsvergoeding te betalen , kan u het risico nemen uw ontslag te geven en de opzeggingstermijn te laten lopen voor aanvang van de arbeidsovereenkomst . als je dan toch een ingebrekestelling ontvangt kan je nog altijd die verbrekingsvergoeding betalen

een tweede mogelijkheid is , gewettigde afwezigheid nemen bij je huidige werkgever en die week gaan werken ,

ik zou mijn ontslagbrief nu persoonlijk gaan afgeven en een tweede exemplaar bij de hand houden voor een beeindiging in onderling overeenkomst , grote kans dat ze akkoord gaan aangezien een nieuwe werknemer een investering is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”