Onstlag tijdens proefperiode na oversch arbeider - bediende

tokke31
Topic Starter
Berichten: 3

Onstlag tijdens proefperiode na oversch arbeider - bediende

#1 , 15 sep 2012 00:34

Hallo,

Sedert November 2011 werk ik binnen een NV als arbeider, half mei werd mijn contract overgeschakeld van arbeider naar bediende bij een andere NV van dezelfde eigenaar.
Na een gesprek in augustus samen met de zaakvoerder en een aantal beschuldigingen heb ik ontslag genomen op 17 augustus. Nog tijdens mijn proefperiode na de omschakeling van contract.

Tot op heden heb ik nog geen enkel sociaal papier ontvangen voor mijn periode dat ik bij hen gewerkt heb noch als arbeider noch als bediende.

Heb ik recht op een C4 ? Loon van de maand augustus heb ik ook nog niet ontvangen? Verder heb ik ook mijn maaltijdcheques van juli ook niet ontvangen.

Mijn bedrijfswagen, GSM, ed heb ik overhandigd bij het afgeven van mijn ontslagbrief ...

Op wat heb ik recht (C4, loon, ed...) en welke stappen moet ik ondernemen ?

Ben ten einde raad ....

Alvast dank voor jullie raad ...

Groeten,

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2012 10:14

hebt u de arbeidsovereenkomst verbroken of ontslag gegeven met opzeggingstermijn ?

voor C4 dient u klacht in bij de rva
voor uw loon klacht indienen bij de inspectie van de sociale wetten

wat betreft die proefperiode zal afhankelijk zijn hoe u bent overgestapt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

tokke31
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 sep 2012 16:01

heb ontslag genomen tijdens de bediende proefperiode zonder opzeggingstermijn. De arbeidsovereenkomst werd door een annexe aan het contract overgezet naar een bediendenovereenkomst.

Binnen de hoeveeltijd moet een C4 in jouw bezit zijn ?

thx

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 sep 2012 17:07

heb ontslag genomen tijdens de bediende proefperiode zonder opzeggingstermijn. De arbeidsovereenkomst werd door een annexe aan het contract overgezet naar een bediendenovereenkomst.

Binnen de hoeveeltijd moet een C4 in jouw bezit zijn ?

thx
een C4 moet de laatste werkdag afgeleverd worden maar een 2 tal weken wordt aanvaard , hij moet wel binnen de 2 maanden afgeleverd worden aan de rva als je werkloos wordt .

je hebt de arbeidsovereenkomst verbroken je zal nu moeten overwegen of het verstandig is je loon op te eisen , mijne inziens was die proefperiode enkel voor je nieuwe functie en niet voor de arbeidsovereenkomst in zijn geheel .
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

tokke31
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 15 sep 2012 21:01

heb wel mijn loon ontvangen van mei-juni en juli .... ontbreek enkel de halve maand augustus ....

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”