Minuren

Bram055
Topic Starter
Berichten: 3

Minuren

#1 , 10 sep 2012 00:51

Ik werkte als ambulancier bij een privéfirma. Ik had daar een bediendecontract met een 38-urenweek en een vast uurrooster ( altans dit zat toch bij mijn contract). Ik heb nu mijn ontslag gegeven en nu verwacht mijn baas dat ik de minuren zou terug betalen. Maar hij liet ons later beginnen, vroeger stoppen of gewoon weg thuis omdat er geen werk was. Mijn vraag is nu, kan hij dit zomaar verrekenen met mijn loon? Want tenslotte heb ik er niet om gevraagd om thuis te zijn of om minder uren te werken...
Alvast bedankt voor het antwoord...
Greetz Bram

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 sep 2012 07:19

was er een prikklok? heb je enig bewijs dat je werkgever vroeger naar huis liet gaan (getuigen kunnen ook collega's zijn)?

Werkgever mag sowieso géén inhoudingen doen op het loon behalve enkele beschreven inhoudingen.

Bram055
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 sep 2012 14:45

Neen er was geen prikklok. We moesten ons begin- en einduur in een agenda schrijven, en ja al mijn collega's kunnen getuigen dat hij on thuis zette... Ook kregen we bij ons loonfiche een tabel met het aantal gewerkte uren per dag en daaraan kan je perfect zien dat we te weinig uren werkte per dag...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 sep 2012 19:26

dan kan hij dit niet verrekenen met je loon. Inhoudingen op het loon zijn enkel mogelijk in héél beperkte gevallen en daar is dit niet bij. Licht vakbond of sociale inspectie in.

Bram055
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 13 sep 2012 22:28

IK moest ook nog vakantiegeld terugbetalen omdat ik nog 9 dagen moest opnemen van men vorig werk... Dit heeft hij wel van mijn loon getrokken waardoor ik deze maand maar 260 € heb gekregen van mijn loon die normaal 1300€ bedraagt. Kan dit zomaar??

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 14 sep 2012 07:08

het kan, maar hangt af van wat er allemaal op de loonfiches is gebeurd in het verleden. 't zou wel vreemd zijn dat dit nu nog niet verrekend is.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”