ontslag tijdens zwangerschap/moederschapsrust

Viktoria
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag tijdens zwangerschap/moederschapsrust

#1 , 05 sep 2012 14:17

Door een reorganisatie op mijn werk, verandert mijn jobinhoud volledig. Ik ga binnen twee maanden in zwangerschapsverlof en ben met mijn werkgever (ik werk als bediende) overeengekomen dat ik daarna 3 maanden ouderschapsverlof opneem. Mijn werkgever kan me nu, door de reorganisatie, niet garanderen dat er voor mij werk zal zijn als ik terugkom. Het hangt er va naf of er projecten/financiering binnenkomt tijdens mijn afwezigheid. Ik heb mijn ontslag dus (nog) niet gekregen, maar zit wel met vraagtekens.

Ste dat er zich geen opportuniteiten voordoen en mijn werkgever ziet zich genoodzaakt om mij toch te laten gaan tijdens mijn zwangerschapsverlof, wanneer gaat de opzegperiode dan in?

Ik weet dat je in principe niet ontslagen kunt worden tijdens zwangerschap/moederschapsrust, maar ik denk dat de werkgever hier misschien wel kan bewijzen dat het om redenen gaan die niets met de zwangerschap te maken hebben (ook niet met mijn persoonlijk functioneren, want daarover heb ik geen klachten gekregen, ze zijn tevreden). Gaat een opzegperiode dan onmiddellijk in of pas na de moederschapsrust en/of het ouderschapsverlof (waarvan ik akkoord formeel op e-mail heb)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2012 18:37

geniet van je zwangerschap ,
er is ook nog een beschermde periode na uw ouderschapsverlof dat men dit reeds heeft goedgekeurd doet toch vermoeden dat men verder wil met u
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV