job verdwijnt

krisyo
Topic Starter
Berichten: 3

job verdwijnt

#1 , 04 sep 2012 12:09

ik werk in een VZW (70 werknemers) als coördinator. De organisatie gaat al een tijd van de ene crisis naar de andere. Er is een extern bureau aangesteld omeen verbeteringstraject uit te werken en zij hebben een reorganisatie voorgesteld waarbij het middenkader verdwijnt ten voordele van het uitbreiden van de directie-uren. Vanaf januari zal mijn functie als leidinggevende dus verdwijnen. Ik mag nog wel inhoudelijke zaken uitwerken maar ik sta dus niet meer aan het hoofd van een team
Kan dit zomaar ? Mogen mijn arbeidsvoorwaarden ineens veranderd worden zodat ik geen leidinggevende positie meer heb ? Mag ik mijn loon behouden of kunnen ze dat ook veranderen ? Mag ik vragen om om mij te laten ontslaan zodat ik een uitkering krijg ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 sep 2012 19:04

Men kan niet zomaar je arbeidsvoorwaarden veranderen. Indien de werkgever loon of essentiële zaken van de functie verandert, kan je daartegen protest aantekenen. Haalt dit protest niks uit, dan kan je effectief een verbreking vand e arbeidsovereenkomst bepleiten.

Je kan natuurlijk akkoord gaan met een verandering van de taken mét behoud van loon. Niet protesteren binnen redelijke termijn = akkoord gaan.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”