Opzegperiode niet uitdoen

sabine01
Topic Starter
Berichten: 2

Opzegperiode niet uitdoen

#1 , 03 sep 2012 13:13

Hallo,

Ik heb mijn ontslag ingediend en dit ging in op 01 augustus, ik heb 3 maand opzeg tot 31 oktober.
Nu heb ik op mijn nieuw werk mijn contract getekend met als startdatum 16 oktober.
Is het altijd zo, als je je opzeg niet volledig uitdoet, je je werkgever moet betalen of niet?
Wat als ik gewoon niet meer kom opdagen op 16 oktober?
Wat is hiervan de procedure?

Mvg,
Sabine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Moraelin
Berichten: 319

#2 , 03 sep 2012 13:19

Ik denk dat het in dit geval best aan te raden is om dit te proberen in onderling overleg met je vorige werkgever nog te regelen (versta niet dat je dat tekende als je wist dat je de 16de moest beginnen, of vice versa).
Want anders ben je idd in fout en zal je moeten betalen. "Gewoon" niet opdagen zou ik ZEKER niet doen, dat is ook niet echt een beleefde volwassen manier om hiermee om te gaan, je werkgever moet wel vervanging kunnen voorzien hé. Bespreek het, je kan vast tot een vergelijk komen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 sep 2012 13:55

ben je zeker dat je een opzeg van 3 maand moet doen? Wat is je brutoloon, wat is je ancienniteit, ... ?

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 05 sep 2012 07:56

“Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59, 82, 83, 84 en 115, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het RESTERENDE GEDEELTE van die termijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

“Art.38.§ 1...Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”