Ontslag voor aanvang job

ldg11
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag voor aanvang job

#1 , 31 aug 2012 11:47

Hallo Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.Een kennis van mij zou normaal de 1e week van september opstarten als bediende bij haar nieuwe werkgever. Contract werd reeds ergens in augustus ondertekend. Nu kreeg ze gisterenavond te horen dat ze niet moet opstarten omdat men heeft besloten het personeelsbestand voorlopig niet uit te breiden?! Als ik mij niet vergis, zal zij hier wel degelijk recht hebben op een verbrekingsvergoeding, maar kan iemand mij hierover verder informeren? Proefperiode bedroeg normaal 3 maanden.Brutowedde weet ik wel niet...Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2012 14:11

Normaal zal ze recht hebben op een verbrekingsvergoeding van 7 dagen loon, als ik me niet vergis.

Los daarvan: een werkgever met dergelijke belabberde planning inzake personeelsbeleid, daar wil je sowieso niet voor gaan werken, denk ik ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

puttemanp
Berichten: 615

#3 , 31 aug 2012 17:08

De verbrekingsvergoeding is 1 maand + 7 dagen loon.

Reden: een bediende MAG niet ontslaan worden (noch ontslag nemen) tijdens de eerste maand van de tewerkstelling (ook niet tijdens proef). Gebeurt dit wel, moet de eerste maand zowiezo worden uitbetaald.
Vermits de opzeg pas na de eerste maand tewerkstelling kan beginnen lopen, en 7 dagen bedraagt (kalenderdagen!), zal er dus een uitbetaling zijn van 1 maand loon + 7 dagen vebreking.

Greetz,

P.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2012 23:01

tenzij u kan bewijzen dat je niet meer mag bezginnen moet u zich maandag wel aanbieden op de werkplaats
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”