Afkopen opzegtermijn

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Afkopen opzegtermijn

#1 , 14 aug 2012 08:37

vergeet niet dat u een arbeidsovereenkomst getekend hebt zelfs in de pre-contractuele fase kan u daar niet zo maar onderuit
Als een bedrijf u graag genoeg wil, betaalt ze met plezier de verbrekingsvergoeding bij uw vorige werkgever (zelfs als je er nog niet begonnen bent). Ik spreek uit ervaring ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 aug 2012 15:20

hangt af van werkgever tot werkgever. De meerderheid van werkgevers die mensen graag willen, zullen geen 3 maand verbreking betalen (bij lagere bedienden). Enkel in bepaalde profielen gebeurt dit vaak. Vaak mag het gewoon niet (bvb meeste functies voor overheid)

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 aug 2012 09:12

Met overheid heb ik geen ervaring. In mijn geval gaat het idd echt over een specifiek, moeilijk te vinden profiel...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 aug 2012 09:29

Pas dan op met de veralgemening "Als een bedrijf u graag genoeg wil, betaalt ze met plezier de verbrekingsvergoeding bij uw vorige werkgever (zelfs als je er nog niet begonnen bent)."

Ik heb dit bvb nog nooit geweten voor arbeiders en lagere bedienden (en toch al >1000 werknemers gezien die ontslag wensten te nemen).

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2012 11:13

Pas dan op met de veralgemening "Als een bedrijf u graag genoeg wil, betaalt ze met plezier de verbrekingsvergoeding bij uw vorige werkgever (zelfs als je er nog niet begonnen bent)."

Ik heb dit bvb nog nooit geweten voor arbeiders en lagere bedienden (en toch al >1000 werknemers gezien die ontslag wensten te nemen).
Het stukje in het vet wijst er impliciet op dat dit geen veralgemening is. Enkel en alleen als een bedrijf echt op zoek is naar uw profiel en u echt in dienst WIL nemen, zullen ze dit overwegen. Uiteraard zal men dit niet doen voor profielen waar men er honderden van vind op de arbeidsmarkt... Wetten van vraag en aanbod gelden ook op de arbeidsmarkt, uiteraard...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 aug 2012 15:34

Zoals gezegd: zélfs in sectoren waar er actief tekort is aan bekwaam personeel (bouw bvb), doet men dat voor arbeiders normaal gezien niet. Net zoals sommige bedrijven een ongeschreven code hebben dat ze van elkaar geen personeel afsnoepen, zélfs al wil men u echt wel, is in de bouw het niet de gewoonte om verbrekingsvergoedingen te betalen om personeel los te weken.

In andere sectoren/bedrijven doet men dit wél.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”