arbeidsongeval tijdens opzeg

alainm85
Topic Starter
Berichten: 4

arbeidsongeval tijdens opzeg

#1 , 14 aug 2012 20:10

had begin juni een arbeidsongeval waarbij ik spierscheur heb opgelopen die werd afgedaan als bloedklonter
heb nu enkele weken geleden als arbeider mijn ontslag gegeven met als laatste werkdag 24 augustus
echter had al last van andere spieren en nu pas blijkt dat dit komt door spierscheur
waardoor ik tot eind augustus thuisben en dit eventueel geopereert gaat worden,waardoor ik dus nog lang ga thuiszitten
ik dacht eerst ik schrijf gewoon een nieuwe ontslagbrief na de arbeidsongeschiktheid
maar nu hoor ik van mijn werkgever ontslag is ontslag,ook al is dit nog maar enkel mondeling
kbegrijp ook niet waarom deze moeilijk doet want het is tenslotte toch verzekering die betaald

wat gebeurt er normaal bij een arbeidsongeval in de opzegperiode?
enja zolang hij geen getekende ontslagbrief bezit kan hij toch niet anders dan mijn pree blijven betalen?
tenminste tot einde arbeidsongeschiktheid ipv afgesproken laatste werkdag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 aug 2012 15:16

Als je zelf ontslag neemt, is er niets dat het ontslag doet opschuiven.

wat heb je met je werkgever afgesproken of gedaan ivm je eerste ontslag: heb je een ontslagbrief verstuurd, ...

alainm85
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 16 aug 2012 23:42

deze was nog net niet verstuurd
werkgever was op de hoogte wat mijn laatste werkdag ging zijn
enja met arbeidsongeval wil deze er nu zo snel mogelijk onderuit
en is zo van ontslag is ontslag of da nu mondeling of schriftelijk is

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 aug 2012 08:55

Als je zelf ontslag neemt, kan dit mondeling. Als werkgever getuigen heeft van dat mondeling ontslag of je gedroeg je ernaar, kan je er dus niet onderuit.

als je nog ongeschikt bent na je ontslag, blijf je uitbetalad door de verzekering.

alainm85
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 17 aug 2012 15:47

bedankt,da was de grootste zorg da ik dan nimeer verder betaald werd
maja zal dit dan eens verder horen bij verzekering,hoe zij verder betalen

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”