Opzegtermijn / forfaitair jaarloon binnen eerste jaar

MV1988
Topic Starter
Berichten: 4

Opzegtermijn / forfaitair jaarloon binnen eerste jaar

#1 , 30 jul 2012 14:47

Hey iedereen!

Ik sta op het punt mijn ontslag te geven.
Ik ben echter nog geen volledig jaar bezig bij mijn huidige werkgever. (Bijna 11 maanden, dus al wel na de proefperiode.)
Om mijn opzegtermijn te bepalen, heb ik mijn forfaitair jaarloon nodig...
Nu is mijn vraag op basis van wat ik dit moet berekenen: op basis van een 'toekomstig jaar' aan de huidige vw'en, of op basis van de afgelopen 11 maanden?
Tijdens mijn proefperiode verdiende ik namelijk nog minder, ik had ook minder voordelen als nu (geen wagen, geen groepsverzekering,...)
Ik heb ook nog geen eindejaarspremie enz...
Allemaal zaken die toch wel voor een verschil zorgen. (Bepalen of dat ik nog 1,5 of 3 maand moet doen...)

En dan had ik nog een tweede vraag:
In mijn contract staat dat een laptop ter beschikking wordt gesteld...
Ik heb die echter nooit gekregen.
Kan ik dit gebruiken om het contract te verbreken?

Alvast bedankt!

Grtn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jul 2012 21:12

op basis van de huidige situatie, met de huidige voordelen naar een jaar geëxtrapoleerd.

Aan de hand van je jaarloon kan je trouwens niet bepalen of je 1,5 of 3 maand moet doen. Wel of je aan de helft van de opzegtermijn van de werkgever moet voldoen OF indien je de opzegtermijn zelf moet onderhandelen (met max 4,5 maand). Dat laatste kan ervoor zorgen dat je een lager opzegtermijn dan 1,5 maand moet doen.

Als je een contract hebt waarin een laptop voorzien wordt én je hebt je werkgever reeds in gebreke gesteld én hij toont geen intentie tot aankopen, dan kan je je arbeidsovereenkomst verbreken.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2012 07:42


En dan had ik nog een tweede vraag:
In mijn contract staat dat een laptop ter beschikking wordt gesteld...
Ik heb die echter nooit gekregen.
Kan ik dit gebruiken om het contract te verbreken?
de verbreking vaststellen moet binnen een redelijke termijn gebeuren en is zeer risicovol als het niet aanvaard wordt heb jij de arbeidsovereenkomst verbroken , gerechtskosten + verbrekingsvergoeding . en ik betwijfel sterk of een niet ter beschikkingstelling van een laptop zal aanvaard worden dan zal het in de arbeidsovereenkomst minstens moeten zijn opgenomen als een essentieel onderdeel ervan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”