Hallo,
Ik heb recent mijn ontslag geven en omwille van het brutoloon val ik onder de regeling van "onderling overeen te komen opzegtermijn" met min. 1,5 maand en max. 4,5 maand. Ik ben iets meer dan 3,5 jaar werkzaam bij dit bedrijf. Mondeling is er een akkoord met mijn werkgever dat ik 2 maanden opzegtermijn doe en op 1 oktober bij mijn nieuwe werkgever kan starten. Mijn huidige werkgever wil echt wel een aantal voorwaarden aan deze opzegtermijn koppelen en dit op papier zetten. Praktisch gezien wil mijn werkgever de opzegtermijn linken aan kennisoverdracht en een aantal projecten die ik moet overdragen. We zijn ook mondeling overeengekomen dat ik in ruil voor 2 maanden opzeg, geen sollicitatieverlof zal nemen.
Nu heb ik daar op zich geen enkel probleem mee en wil ik alle nodige medewerking hieraan verlenen maar ik zou graag weten waar ik aan toe ben en waar ik mij kan aan verwachten. Heeft het onderwerpen van een opzegtermijn aan die voorwaarden een juridische waarde? Kan mijn werkgever zich dan tijdens de opzegtermijn plots bedenken als hij niet tevreden is met de kennisoverdracht en 3 of 4 maanden eisen? Kan mijn werkgever bv. ook reeds vastgelegd verlof (van voor mijn ontslag) plots intrekken? Kortom, wat zijn de wederzijdse rechten en plichten en wat is precies afdwingbaar?
Alvast heel erg bedankt!