willekeurig ontslag!

paula2303
Topic Starter
Berichten: 19

willekeurig ontslag!

#1 , 25 jul 2012 22:41

Heb als reden op mijn C4 staan:geen werk meer omdat de zaak in de toekomst gaat stopgezet worden.
Dit is echter niet de echte reden.Ik heb enkele weken voor mijn ontslag de werkgever er op attent gemaakt dat ik in de foute functiecategorie stond ingeschreven.
Hij heeft mij daarop geantwoord dat hij dat niet kon betalen.Een week later kot hij de keuken binnen en neemt mij de pannen uit de hand en zegt dat ik onmiddelijk moet
vertrekken.
Als de reden op de C4 de echte was had hij mij dat ook gewoon kunnen mededelen en mij mijn opzegtermijn kunnen laten werken.
Mijn vraag is of ik hiermee naar de rechtbank kan stappen?Is dit geen willekeurig ontslag.In de wetgeving staat toch dat men nooit ontslagen kan worden voor het eisen van zijn wettelijk bepaald loon!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 jul 2012 06:43

Je kan altijd naar de rechtbank stappen, de vraag is of je gelijk zal krijgen. Heb je enig bewijs van het vragen van je wettelijk loon? Zal de zaak in de toekomst effectief gesloten worden?

De vraag is niet of je ontslag komt door die zaak die in de toekomst stopgezet zal worden, maar of het effectief zo is dat dit EEN mogelijke reden is waarom je ontslagen werd. Als de zaak bvb binnen 2 maand effectief sluit, is de kans dat je het haalt voor de rechter hééééél klein. En als je niet kan bewijzen dat je je wettelijk loon eiste/daar eventueel ruzie over had, kan de werkgever perfect beweren dat je daar nooit met hem over gesproken had.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”