Nieuwe toevoeging aan bestaand contract

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Nieuwe toevoeging aan bestaand contract

#31 , 06 sep 2012 13:23

Geen verstandige keuze om de oude CEO op te bellen. Die heeft helemaal niets meer met de zaak te maken. Indien de oude CEO ook aan de nieuwe gemeld heeft dat het uw vrouw is die hem ingelicht heeft, is dit helemaal geen verstandige keuze geweest. Andere bazen, nieuwe wetten... En baas blijft nog altijd baas. Zolang hij niet discrimineert of geen contractbreuk pleegt, zal uw vrouw zich moeten schikken, of een andere job zoeken. (maar ik beklemtoon wel wat in het vet staat!)

Zaken als "de geruchtenmolen draait", "we vermoeden dat", "het lijkt alsof" enz... zijn juridisch waardeloze argumenten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#32 , 06 sep 2012 14:40

De geruchten blijken te kloppen... voor het einde van de deadline heeft hij al gekozen.
Mijn vrouw moet die arbeider opleiden tot volwaardige bediende en leidinggevend werkkracht verder blijft ze op dezelfde dienst maar moet ze eigenlijk terug het werk doen waar ze 15 jaar geleden voor werd aangenomen... en heeft ze een papier onder hare neus gekregen dat ze vrijwillig een stap terug zet met verlies van 10% loon en teruggave van de gsm en alle voordelen. En hier is dus al het eerste probleem... de CEO heeft geen weet dat het haar gsm is en wilt dus hare smartphone tegen 17u op haar bureau en niet de Nokia die ze 1 jaar geleden tijdelijk gekregen had. Ze zei dat ze hem zou geven als hij het factuur van dat toestel kom voorleggen.

Dit zijn dus echt gerichte pesterijen meer kan ik daar niet over zeggen... Hoe een CEO zo'n domme beslissingen kan nemen is onbegrijpelijk.

Nu is het wel zo dat alle werknemers uit het magazijn dit niet pikken en als ze zich nu als 1 achter mijn vrouw zetten en tegen deze beslissing in gaan zou het heel misschien kunnen helpen. Maar ja tussen zeggen en doen is een hemelsbreed verschil.

Haar motivatie is volledig weg en haar zin om er iets van te maken daar ook. 3 promoties met loonsverhogingen krijgen die dan door 1 persoon zonder reden teniet gedaan worden met loonverlies (als mijn vrouw dat papier tekent) wat ze zeker niet zal doen omdat ze een vrouw is en hij dus liever een onervaren man op haar plek wilt hebben. Ze mag wel tijdens zijn afwezigheid back up zijn... maar dat heeft ze al gezegd niet te kunnen doen aangezien ze nu ook niet geschikt is volgens hem. Dus als ze het maar af en toe kan doen is dat zeker negatief voor het bedrijf en de werking ervan.

Ondertussen opzoekingswerken gedaan en 2 van de bedrijven waar deze CEo gestaan heeft werden gesloten en 1 werd in stukken verkocht aan andere bedrijven. Dus dit is wat ik vanaf het begin zei... Crash manager die grote kuis doet voor ze verhuizen naar onze buurlanden waar al de hoofdzetel is gevestigd :(

Turaki
Berichten: 6870

#33 , 06 sep 2012 15:15

Niet tekenen dan, zou ik zeggen. En echt beginnen uit te kijken naar een andere job.

Reclame

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#34 , 06 sep 2012 16:22

Er is iets op til :)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”