Ontslag gegeven + Ziekte

realolivier
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag gegeven + Ziekte

#1 , 24 jul 2012 11:39

Vraagje ivm ziekte tijdens je opzegperiode.
Ik heb nu zelf mijn ontslag gegeven als arbeider en moet nu 14 dagen opzegperiode uitdoen.
Nu heb ik in samenspraak met de huisarts mij ziek laten zetten.
Wordt deze ziekte uitbetaald door de werkgever?
Andere vraag was ik had normaal verlof gepland van 23/7/2012 tot en met 27/07/2012 maar deze vervalt toch nu ik in ziekteverlof ben?
Nu lees je veel over dit onderwerp als je ontslag krijgt maar niet als je ontslag geeft.

Mvg olivier

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 jul 2012 12:02

Als je zelf ontslag geeft is er niéts dat de opzegtermijn schorst.

Ziekte schorst wél je vakantie als je voor je verlof ziek werd. Als dit het geval is, zal de werkgever je ziekte betalen.

realolivier
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 24 jul 2012 12:08

Dus de werkgever moet mij tijdens de opzegperiode de ziekte uitbetalen.
Ziekte is aangevangen voor de verlofperiode gestart is.

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2012 13:12


Ziekte schorst wél je vakantie als je voor je verlof ziek werd.
door een recente uitspraak van het europees hof van justitie ook als je ziek wordt tijdens je vakantie , volgens prof arbeidsrecht roger blainpan is dit ook onmiddellijk van toepassing in belgie , nieuwsblad 23/6/2012 blz 8
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 24 jul 2012 20:24

ik weet dat dit zo zou zijn, maar zolang er zich geen rechter in die richting uitspreekt, zou ik dat niet zomaar durven adviseren. Ik sprak me uitdrukkelijk ook niet uit over wat er gebeurt als je NA begin van verlof ziek viel ;).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”