Ontslagbrief

Kuzzl
Topic Starter
Berichten: 5

Ontslagbrief

#1 , 19 jul 2012 08:40

Hallo,

zoals ik al zei ga ik zelf mijn ontslag indienen. Nu ik werk van maandag tot vrijdag en in het weekend ben ik thuis.
Mijn opzeg bedraagt 1,5 maand. Nu vroeg ik mij af aangezien ik in het weekend niet werk of er op mijn ontslagbrief 14 of 15 september moet staan als einddatum van mijn opzegtermijn?

kan iemand me hiermee helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 19 jul 2012 08:46

Voor zover ik het heb begrepen, mag je opzegbrief enkel de begindatum van de opzegtermijn en de lengte bevatten. Dit omdat er een aantal redenen zijn die de opzegtermijn schorsen, waardoor het kan dat je langer dan de vooropgestelde datum dient te blijven. Het opgeven van een einddatum zou ertoe leiden dan dat je op die datum vervroegd je contract verbreekt, en je een verbrekingsvergoeding verschuldigd bent aan je (ex-) werkgever.

Kuzzl
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 19 jul 2012 11:37

Bij ontslag door de werknemer word het contract niet opgeschort noch voor ziekte noch voor verlof..
En voor zover ik op het internet kan vinden staat er dat de einddatum wel vermeld moet zijn in je ontslagbrief, maar aangezien ik niet zeker ben over de einddatum..

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jul 2012 17:37

En voor zover ik op het internet kan vinden staat er dat de einddatum wel vermeld moet zijn in je ontslagbrief, ..
een eninddatum in je ontslagbrief zetten kan toch leiden tot een verbrekingsvergoeding op basis van een onduidelijkheid of dat je werkgever een langere opzeggingstermijn kan bedingen

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 37. (§ 1.) Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere.
(Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Kuzzl
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 19 jul 2012 23:04

Ok dus enkel begindatum en duur vermelden... Danku :-)

Moraelin
Berichten: 319

#6 , 20 jul 2012 13:42

Stel dat je je ontslag indient met ingang van volgende maand met opzegtermijn van bv. 3 maanden maar in die 3 maanden heb je nog een paar weken verlof gepland, als ik het goed versta heeft dat dan geen invloed, correct ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 21 jul 2012 21:01

klopt

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”