Interim na 5 weken zelf opgezegd

krisinvest
Topic Starter
Berichten: 6

Interim na 5 weken zelf opgezegd

#1 , 16 jul 2012 23:23

Hallo,

Ik heb 5 weken interim gedaan en zelf opgezegd omdat het mij niet beviel. Geen echte programmatie, laat staan in .NET
Zal ik terug moeten inschrijven bij VDAB en het ACW, waarschijnelijk wel?!

Omdat ikzelf het initiatief heb genomen, krijg ik dan nog een uitkering en/of boete?
Vanzelfsprekend heb ik een C4 nodig. Ik zal die vragen aan Start People Limburg. Kunnen zij daar een negatieve reden opzetten?

Iemand know how? Ervaring?

Groetjes,
Kris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 17 jul 2012 07:28

Was uw contract ten einde, of liep het nog?

krisinvest
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 17 jul 2012 08:04

Nee, het zijn weekcontracten van Startpeople.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 17 jul 2012 08:34

U zal u dan terug moeten inschrijven bij de VDAB, en u heeft recht op een uitkering. U bent gewoon gestopt omdat uw contract ten einde liep.
Reden op C4 zal moeten zijn einde contract, bij elke andere vermelding dient u een correcte te vragen (klacht bij de vakbond indien ze moeilijk doen).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jul 2012 11:10

Kunnen zij daar een negatieve reden opzetten?
ja , aangezien u weigerde een( volgende) arbeidsovereenkomst te tekenen wordt je werkloos afhankelijk van je wil . wat uiteindelijk ook de reden is voor het einde van de tewerkstelling
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 21 jul 2012 21:14

zowel turaki als "de reden" hebben gelijk.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”