Problemen op het werk

Kuzzl
Topic Starter
Berichten: 5

Problemen op het werk

#1 , 16 jul 2012 21:10

Hallo,

Ik ben momenteel werkzaam als administratief bediende in een kledingzaak.

Zij hebben de laatste tijd echter zeer veel financiële problemen en hebben daarvoor iedereen ontslaan op mij na.
Dit steken ze mij nu al sinds begin maart door dat ik mag blijven en niet omdat ze het willen maar omdat ik de enige ben die de programma's ken en ze daardoor niet anders kunnen. Ook wordt ik voor alle fouten en ongelukken die gebeuren verweten.
Mijn bazen zijn oorspronkelijk vrienden en denken daarom ook dat ze alles mogen, zoals bijvoorbeeld ALTIJD bellen als ik er eens niet ben..
Ik heb de dinsdagnamiddag vrij en het weekend, ik ben steeds bereid om te helpen maar ik ben 10 minuutjes weg en ze bellen mij al in het weekend weer hetzelfde zowel zondag als zaterdag.. Het is nu zelf zo erg geworden dat ik een nieuwe nr heb aangeschaft om toch een blijk van privacy te hebben en toch nog een leven buiten het werk om, met gevolg dat ik nooit eens kan relaxen omdat ze zelf niet met hun programma's en dergelijke kunnen werken.
Met overuren heb ik geen probleem, maar zij gaan er altijd van uit dat ik wel zal blijven en dat ik mijn dinsdagnamiddag altijd wel zal opgeven als er eens iemand niet komt of als zij zelf te laat zijn, waardoor ik nooit een afspraak op voorhand kan maken.
Ook zetten ze mij nu heel vaak in in de verkoop waarvoor ik ten eerste helemaal niet aangenomen ben en waarvoor ik eigenlijk ook niet zo'n een aanleg heb, maar dan zijn ze wel kwaad als er niet veel verkocht word.
Ik doe altijd mijn best om alles te doen wat ze mij vragen dat alles in orde is maar dan gaan ze achter mijn rug alles opnieuw gaan doen terwijl ik net hetzelfde al gedaan had of gevraagd had aan de nodige instellingen en ze toch hetzelfde antwoord krijgen als wat ik hen gegeven had.
Nu moet ik samen met hun dochter (mijn vroegere beste vriendin) de planning maken, wat inhoud dat ik eigenlijk gewoon op computer zet wat de planning volgens haar moet worden, maar als er dan een fout gebeurd is het wel mijn schuld.. Maar ik typ enkel in wat ze mij vertelt.
Dan is er ook nog het feit dat de zaakvoerster (moeder van vriendin) helemaal niet aangenaam is in de omgang ze snauwt altijd naar de mensen en spreekt altijd slecht over iedereen, als je iets verkeerd doet zegt ze het niet tegen jou maar kom je het via via te weten dat je iets misdaan had.. dit is dan toch ook weer niet bevorderlijk want als je het niet weet kan je er in de toekomst ook niet op letten.
Nu ben ik zeer actief op zoek naar nieuw werk, omdat ik hier zeer erg onder lijd en de thuissituatie lijd hier dan ook weer onder want er is helemaal geen werkzekerheid meer aangezien ze in WCO zitten.
Ik weet nu niet goed of ik al dan niet mijn ontslag moet indienen.. wat als ik nog geen werk heb tegen dat mijn opzegperiode afgelopen is?
Langs de andere kant zie ik het niet meer zitten, want ik moet mezelf iedere dag naar mijn werk sleuren wat toch ook niet de bedoeling is..
Ik dacht eraan om mijn ontslag deze maand te geven dan moet ik tot 15 september werken maar in augustus staan 2 weken verlof voor mij gepland en onze reis is al geboekt.. Nu ben ik ook bang dat ze misschien zullen zeggen dat ik niet op verlof mag. Kan dit?

Kan iemand mij helpen of ik wel de juiste keuze maak om mijn ontslag in te dienen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kuzzl
Topic Starter
Berichten: 5

#2 , 16 jul 2012 21:25

Ik wou ook graag nog toevoegen dat het wel vaker gebeurd dat we niet op tijd betaald worden door deze problemen.. vaak krijg ik mijn loon een maand later dus het loon van Mei krijg in dan eind juni begin juli..

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 jul 2012 08:46

of je je ontslga moet indienen kunnen wij onmogelijk zeggen. Wettelijk is het wel zo dat je geen recht hebt op werkloosheidsuitkeringen indien je zelf je ontslag indient om die redenen.

Je verlof, indien goedgekeurd, kunnen ze wel niet weigeren omdat je ontslag neemt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”