heel raar ontslag

Roman
Topic Starter
Berichten: 1

heel raar ontslag

#1 , 17 mar 2007 19:36

dit is een heel raar iets. Ik had bij mijn werkgever een contract voor bepaalde tijd van een jaar, tijdens de laatste maanden moest ik een hartoperatie ondergaan, werkgever verstond dit zonder probleem. Tot plots mijn contract ten einde loopt, we waren overeen gekomen dat dit stilzwijgend verlengd zou worden maar dat gebeurde dus niet, ik kreeg mij c4 en alle nodige papieren. Na een paar keer telefoneren met de personeelsdirecteur komen we tot een overeenkomst dat ik terug begin dit wel tijdelijk en dit met akkoord van de geneesheer van de mutaliteit zodat de mutaliteit ook een stuk loon betaald. Ik werk nu dus 2 dagen per week. twee maal een halve dag en een volledige. Ik heb een nieuw contract getekend terug met proef periode (identiek contract als het vorige) mag hij mij dan wel een nieuwe proefperiode geven voor dezelfde functie. Maar nu komt het ondertussen heb ik een betere job gevonden en dit na een paar dagen werken bij mijn huidige werkgever. Ik deel hem dit mee en hij wil mij niet laten gaan tot ik mijn eerste maand van mijn tweede proef gedaan heb. Mijn nieuwe werkgever wil dat ik zo snel mogelijk bij hem aan de slag ga. Wat kan ik doen?? en oja kan ik verlof nemen om mijn opzeg te regelen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 19 mar 2007 12:24

Ik ga ervan uit dat u bediende bent en dat er een onderbreking was tussen uw eerste en uw tweede overeenkomst,die bovendien inhoudelijk van elkaar verschillen.

?Art.67.?1.De arbeidsovereenkomst kan een beding van proeftijd bevatten...?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 19780).

Niets belet dat ook uw tweede overeenkomst een proeftijd bevat.

?Art.81.? 1. Onverminderd de toepassing van artikel 79, kan de overeenkomst tijdens de proeftijd zonder dringende reden niet eenzijdig worden be?indigd dan met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven dagen, waarvan kennis wordt gegeven in de vorm bepaald in artikel 37, tweede tot vierde lid. Wanneer een dergelijke opzegging tijdens de eerste maand wordt gegeven, dan heeft de be?indiging ten vroegste op de laatste dag van deze maand uitwerking.?(Arbeidsovereenkomstenwet).

?Art.38.? 1. De werknemer kan de overeenkomst opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan, als bedoeld in de artikelen 28, 1?(=vakantie)...Bij opzegging door de werknemer gegeven v??r of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing.?(Arbeidsovereenkomstenwet).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”