na bijna 10 jaar interm bij de zelfde firma stopt het werk

ryantombokan
Topic Starter
Berichten: 3

na bijna 10 jaar interm bij de zelfde firma stopt het werk

#1 , 10 jul 2012 13:50

ik werk nu bijna 10 jaar bij dezelfde firma en nu krijg ik te horen dat ik over een maand zeg maar ontslag krijg dat het werk stopt
nu is de vraag of ik ergens recht op heb want er zijn nu meerdere ontslagen en die krijgen allemaal een vergoeding van de vaste
en ze vertellen mij dat ik nergens recht op heb.

weet er iemand hier meer van

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ryantombokan
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 10 jul 2012 14:26

er waren in sept ook al ontslagen waar ook een interim bij zat en die heeft 2mnd gehad niet via randstad maar van uit het bedrijf zelf.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 10 jul 2012 14:56

voor zover ik weet, heb je als je met interimcontracten werkt, géén ontslag. Het contact houdt gewoon op te bestaan.
Maar wat ik vreemder vindt: het is wettelijk (mijns insziens) niet correct 10 jaar na mekaar aansluitend interimcontacten te doen bij hetzelfde bedrijf. Na 2,3 contracten is men verplicht een contract van onbepaalde duur te geven. collega's?

Reclame

ryantombokan
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 10 jul 2012 15:16

ze waren zo slim om met dagcontracten te werken, dus je kan nagaan hoeveel papier ik in de jaren heb gehad

eylis
Berichten: 8840

#5 , 10 jul 2012 15:27

en toch mag het niet....maar één ding is zeker: je bent niet ontslagen vermits er géén contract opgezegd is. Na een dag werk houdt het contract gewoon op. eigenlijk had je dit niet mogen aanvaarden om dit langer te doen dat pakweg 2 maanden. Want de regelmaat van de jbob bewijst dat er dus werk is voor een vaste werknemer; Interims zijn er bijvoorbeeld om mensen tijdelijk te vervangen (zwangerschap, ziekte etc) of tijdelijke verhoging van de werklast op te vangen.
Vakbond best inlichten van deze praktijken.
anderzijds: het feit dat je toegestemd hebt steeds op deze dagcontractuele basis te werken en je nooit om een vast contract gevraagd hebt is een zwak punt in het dossier; Deze contracten maakten het voor jou ook mogelijk van de ene op de andee dag in een andere job te stappen.
Best eens aan vakbond voorleggen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”