verkeerde job

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: verkeerde job

#31 , 01 aug 2012 12:04

7 dagen is correct indien proef > 1 maand. Wat perfect logisch lijkt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 aug 2012 13:28

.

Nu is de vraag of ze mij eigenlijk gisteren niet schriftelijk op de hoogte moesten brengen van het feit dat ze de samenwerking gingen stopzetten? Ik ben de eerste werkdag van vorige maand beginnen werken (2 juli 2012). Als er 1 maand proef periode voorzien was dan moest ik dat dus toch gisteren vernemen toch? Nu heeft hij mij eigenlijk 10 minuten na aanvang terug naar huis gestuurd nadat ik alles had afgegeven...
Ik krijg nu 7 dagen uitbetaald zoals overeengekomen (maar ja zonder contract kan ik dus niet zeggen of dit correct is of niet)
Stel dat de proefperiode 6 maand is hoelang moeten ze mij dan wettelijk uitbetalen?
Stel dat de proefperiode 1 maand is moeten ze dan ook maar 7 dagen betalen aangezien ik eigenlijk al 1 dag langer werk dan de proefperiode was?
bij 2 juli is de dag voor de zoveelste 1 augustus

gerechtelijk wetboek
Art. 54. Een in maanden of in jaren bepaalde termijn wordt gerekend van de zoveelste tot de dag vóór de zoveelste.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#33 , 01 aug 2012 14:49

Thx voor deze nuttige info.
@ JPV en wat als de proefperiode 1 maand is?

Naar de overuren die gepresteerd werden en die later in kalmere periode zouden worden terug opgenomen kan ik naar fluiten... er is geen tikklok en controle. het is dus hun woord tegen het mijne... en de tankbeurt die ik te goed had hetzelfde.

maar bon klote hoofdstuk hopelijk afgesloten en tegen 1 september wil dit achter de rug hebben en voor een nieuwe toffe job gaan.

Reclame

spurnd
Berichten: 95

#34 , 20 aug 2012 16:26

Veel succes in je volgende job in ieder geval. En blijf vooral niet bij de pakken neerzitten, maar onderneem, en zorg dat je iets vind dat je echt graag doet.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#35 , 04 sep 2012 16:44

Allé hoofdstuk toch nog niet afgesloten...
Mijn ex. werkgever heeft nog enkele fouten gemaakt waardoor het dus via de arbeidsrechtbank zal moeten gaan. Zo hebben ze door hun belachelijk tegenwerken een 2de contract naar mijn opgestuurd die ik toen ondertekende en daar staan andere zaken in dan in het eerste contract. Dus spelen ze vals en geven ze mij er de bewijzen van. Da's dan wel de positieve ervan.
Maar ze blijven dus moeilijk doen en willen mij geen originele C4 geven dus ja kan mij niet inschrijven bij de RVA :(
Ondertussen doe ik dan maar wat interimjobs om toch een inkomen te hebben, maar was liever op zoek gegaan naar "de" job maar soit liever 1 job dat niet perfect is en waar ik € binnen breng dan niets te hebben.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”