ander werk tijdens ziekte

Silkebranders
Topic Starter
Berichten: 1

ander werk tijdens ziekte

#1 , 26 jun 2012 21:19

Ik werk momenteel als poetsvrouw met dienstencheques, maar omwille van een rugprobleem ben in nu al 2 maanden in de ziekenkas.
Omdat ik denk dat ik dat werk niet meer zal aankunnen ben ik dus op zoek gegaan naar ander werk.
Hoe regel ik dit nu het beste? Mijn ziekteperiode loopt tot 16/7 maar ik zou op diezelfde datum ook kunnen beginnen werken op een andere plaats. Neem ik mijn ontslag? Moet ik dan nog een opzegtermijn doen?
Bedankt,
Silke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2012 06:55

je moet effectief een opzeg doen als je via de gewone manier ontslag neemt. Opzegtermijn hangt af van je ancienniteit, maar zal wss 2 weken zijn (controleer dit eerst!). Dan moet je, om op 16/07 te kunnen beginnen, vandaag je opzeg geven via aangetekende zending. Opzegtermijn loopt tijdens je ziekte door (als je zelf ontslag neemt)

Als je een opzeg niet ziet zitten of je qua termijn met een probleem zit, kan je via medische redenen ("overmacht") een einde maken aan je arbeidsovereenkomst. Dan moet je (voor de beste procedure) je werkgever, via attest geneesheer, laten weten dat je het werk definitief onmogelijk nog kan uitvoeren en zal hij je naar de arbeidsgeneesheer sturen. Als die dit attesteert, dan kan de werkgever je ontslaan wegens medische overmacht.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”