Opzeg proefperiode na IBO mogelijk?

Zoralena
Topic Starter
Berichten: 1

Opzeg proefperiode na IBO mogelijk?

#1 , 26 jun 2012 11:20

Hallo allemaal!

Midden februari ben ik begonnen onder een IBO contract, dit was voor 3 maand en hierna volgde nog een periode waarin de werkgever mij verplicht 3 maand in dienst moet houden. Ik zit momenteel in die periode van de 3 maand na de IBO en ik moet eerlijk zeggen... ik wil zo snel mogelijk iets anders.
Niet omwille van het werk, maar door mijn collega's en werksfeer waar ik me helemaal niet in thuis voel.
Nu blijkt dat als ik zou opzeggen ik ofwel schadevergoeding moet betalen aan de RVA ( indien ik niet meteen ergens anders kan starten) dus ik zou onmiddelijk op een andere job moeten starten, maar nu vraag ik mij af... Moet ik nog een opzegperiode doen als ik vandaag mijn ontslag geef?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2012 06:58

je hebt momenteel een contract van onbepaalde duur, dsu moet idd een opzegtermijn doen als je nu je ontslag geeft. Tenzij de werkgever een wederzijds akkoord goed vindt :)

Dat je een schadevergoeding moet betalen aan de RVA indien je niet meteen ergens anders kan starten, is me onbekend en zou me vreemd lijken.


Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 jun 2012 19:30

daar staat duidelijk: sanctie is enkel tijdens de opleiding. Nu zit je met een gewone arbeidsovereenkomst, met enkel een extra bescherming voor jou.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”