herstructurering Bekaert sosciaal plan

wr426f
Topic Starter
Berichten: 10

herstructurering Bekaert sosciaal plan

#1 , 22 jun 2012 17:22

beste,
even de situatie schetsen:
ik ben door de herstructurering bij Bekaert sedert 31/05 uit dienst en werk sedert 1/06 reeds voor een nieuwe werkgever.
ik heb een brief gekregen met de bedragen voor vertrekregeling bedienden die bestaat uit :
1) opzeggingsvergoeding 2) trajectpremie (opleiding) 3) sluitingspremie.
Er is daar een brief bijgevoegd waarop volgende staat :
sociaal plan 2012

verwerking van aanvullende vergoeding in belastingsaangifte

=>periodes onder de leeftijd van 50jr - code 3662 op loonbon
1)fiscale fiche 281.13 wordt jrlijks opgemaakt sociaal secretariaat
2)periodes van werkloosheid(voor mij niet van toepassing..)
3)periodes van werkhervatting als loontrekkende:
-aanvullende vergoedingen kwalificeren op dezelfde manier als werkloosheidsuitkeringen
-code 1260 is van toepassing in de belastingsaangifte
-loon uit arbeid(code1250 op fiche 281.0) en aanvullende vergoedingen v Bekaert(code1260) worden samengeteld voor het bepalen van de verschuldigde inkomstenbelasting

verwerking van verbrekingsvergoeding en trajectpremie in belastingsaangifte

fiche 281.10-code1253 als afzonderlijk belastbaar inkomen(gemiddelde aanslavoet van vorig jaar)

==>nu mijn vraag :
1) klopt het wat hierboven beschreven staat ? Ik dacht dat deze vergoedingen afzonderlijk bekeken werden en eenmalig belast werden op aanslagvoet van vorig jaar zonder dat er voor het volgende jaar iets wijzigde aan de aanslagvoet
2)Bekaert vertelt ons mondeling dat indien wij ons bedrag in 1X laten uitbetalen wij direct 13.07% rsz moeten betalen en indien we het spreiden over min2jr max 10j we dit niet moeten betalen??

kan iemand dit eens verduidelijken?

tnx,
ps: volgens mij moet enkel de werkgever meer rsz betalen bij volledige uitkering in 1X en niet de ontslagen medewerker en proberen ze dit op die manier te omzeilen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jun 2012 20:13

1) kan kloppen
2) mag geen verschil maken op zich, heb je al vakbond hierover gecontacteerd?

wr426f
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 23 jun 2012 07:37

bij de verkiezingen heeft er een partij(bedienden) het niet goed gedaan met gevolg dat mede door de herstructurering de partij ontbonden is (waar ik lid van ben) en de andere partij houdt zich volledig op de vlakte,waarom..?Op het bedrijf heeft er niemand nog iets aan!
Ik kan natuurlijk nog in het bureau binnenspringen ook maar ik werk reeds elders overdag ..

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”