Opzegvergoeding hoger onderwijs

dveerle
Topic Starter
Berichten: 3

Opzegvergoeding hoger onderwijs

#1 , 21 jun 2012 20:22

Hallo,
Ik ben reeds 7 jaar tewerkgesteld in de hogeschool, waarvan sinds 2008 voor 50% statutair voor onbepaalde duur (contract is gemaakt met de hogeschool, niet met het departement). Het voorbije jaar kwam daar ook nog 10% tijdelijk bij dat afloopt eind augustus.
Wegens 'besparingen' wordt ik nu aan de kant geschoven in het departement waar ik werkte, maar ik krijg wel het voorstel om overgeplaatst te worden naar een andere vestiging, die voor mij bijna 60km van de woonplaats ligt, meer file betekent en wegens familiale omstandigheden praktisch niet haalbaar is.
Indien ik dit niet wens, moet ik zelf maar ontslag nemen en krijg ik uiteraard niet de opzegvergoeding van 6mnd waarvaan eerst sprake was. Zo zeggen ze het op school...Nu is de vraag: is dit correct, kan men mij zomaar overplaatsten zonder dat ik daar zelf keuze in heb omdat ik inderdaad een contract heb met de hogeschool en niet met het departement.
Indien men dit inderdaad zomaar kan, hoeveel tijd moet ik dan krijgen om te beslissen of ik het al dan niet doe, want nu begint men mij al onder druk te zetten dat ik moet beslissen en...ik heb zelfs nog geen aangetekedn schrijven van de school ontvangen dat ik inderdaad overgeplaatst wordt (of moetzen ze dit niet doen?)...

Iemand die mij al wat advies kan geven mbt mijn rechten en plichten in deze situatie?
alvast bedankt
veerle

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 22 jun 2012 08:24

Statutair of onbepaalde duur, maar niet alletwee. Bij statutair heeft u geen contract getekend, maar bent u aangesteld. Heeft u een contract, bent u dus niet statutair.

Dit is ook belangrijk naar uw vraag: statutair kan men u plaatsen waar u nodig bent, contractueel zou dit belangrijke wijziging van het contract zijn, en dus contractbreuk.

dveerle
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 22 jun 2012 13:02

ik heb een aanstellingsovereenkomst waar in staat dat ik voor onbepaalde duur als lector in diest ben en krijg van de personeelsdienst de informatie dat ik statutair ben voor die 50% die van onbepaalde duur is. is dat verhelderend?

Reclame

dveerle
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 22 jun 2012 13:03

ik vermoed dan dat ze me inderdaad mogen plaatsen waar ik nodig ben, gezien het een aanstellingsovereenkomst is? en moet men mij hiervan dan schriftelijk op de hoogte brengen? En heb ik wettelijk gezien een bepaalde tijd om mijn keuze te maken? bedankt

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”