Opzegtermijn

Sultan
Topic Starter
Berichten: 14

Opzegtermijn

#1 , 19 jun 2012 19:58

Goede avond,
Wat kan men doen als men niet akkoord gaat met de opzegtermijn die u werkgever geeft. Ik heb normaal 9 maanden opzeg waarvan ik 3 maanden effectief moet blijven werken en de overige 6 maanden zullen mij vergoed worden. Aangezien ik het niet meer zie zitten om 3 maanden daar nog te werken wat zijn mijn rechten en plichten.
Ivm de formule Claeys wat kan men in aanmerking nemen, ben bediende met 1/5de tijdskrediet, krijg een 13de maand, vakantiegeld en een extra eindejaarsbonus, maaltijdcheques en groepsverzekering. Kan ik al deze bedragen in rekening brengen om na te kijken of ik in aanmerking kom voor de formule Claeys.
Groeten.
Sultan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jun 2012 09:11

=> opzegtermijn is opzeg, dus volledig te presteren. Als er een akkoord is over de 9 maand opzeg, dan moet die volledige 9 maand gepresteerd worden. Als je dat niet wil, dan kan je een tegenopzeg van 1 maand geven, maar verlies je natuurlijk ook elke vergoeding én recht op werkloosheidsuitkering.

Ivm formule claeys moet je alle looncomponenten door de werkgever betaald in rekening nemen (of zaken in natura omzetten in cash).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”