opzegtermijn bepaling

mister w
Topic Starter
Berichten: 1

opzegtermijn bepaling

#1 , 14 mar 2007 16:42

Graag advies bij volgende situatie:

Eind vorige maand (februari) heb ik ontslag genomen bij mijn huidige werkgever. De opzegbrief is ondertekent door de finacieel directeur voor ontvangst. Maar ik mocht in deze brief geen opzegtermijn vermelden omdat deze na onderling overleg nog moest vastgelegd worden. (max 4.5 maanden volgens de personeelsdiest, ben nog maar 1jaar en 10 maanden in dienst maar zou iets te veel verdienen (brutto jaarbasis 31.000 euro) waardoor dit hoger ligt dan 1.5 maand)

Nu zijn we 2 weken verder en de algemeen directeur die over de opzegtermijn moet beslissen, heeft hier nog steeds geen beslissing over genomen en schuift dit steeds maar op de lange baan, waardoor de onzekerheid bij mij nog steeds aanwezig is. En ik ben ook niet in staat om een mogelijke nieuwe werkgever een duidelijke datum van starten te vermelden.

Daarom vroeg ik mij af of dit wetelijk wel allemaal kan en of ik geen actie hiertegen kan ondernemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 14 mar 2007 17:53

Hallo,
Misschien kan deze site nuttig zijn

http://acc.wageindicator.org/mijnloon/m ... de#anchor2
of
http://www.acv-online.be/Wie_zijn_we/Jo ... :9-5187-64

Misschien wel interessant om bij te vermelden dat, de opzegging enkel geldig is als zij schriftelijk gebeurt, met vermelding van begin- en einddatum van de opzegging.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 16 mar 2007 11:32

?Art.82.? 1. De bij artikel 37 bepaalde opzeggingstermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op die waarin kennis van de opzegging is gegeven.?3.Wanneer het jaarlijks loon 16 100* EUR overschrijdt, worden de door de werkgever en de bediende in acht te nemen opzeggingstermijnen vastgesteld hetzij bij overeenkomst,gesloten ten VROEGSTE op het ogenblik waarop de opzegging wordt gegeven, hetzij door de RECHTER...Indien de opzegging wordt gegeven door de bediende, mag de opzeggingstermijn niet langer zijn dan vier en een halve maand indien het jaarlijks loon hoger is dan 16 100 EUR zonder 32 200* EUR te overschrijden...?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978)

* ?Op 1 januari 2007 wordt bijgevolg het bedrag van :a) 16.100 EUR, bedoeld bij de artikelen 65, 82, 84, 85 en 104...op 28.093 EUR...c) en 32.200 EUR, bedoeld bij de artikelen 65, 69, 82 en 84 op 56.187 EUR gebracht?(Aanpassing op 1 januari 2007 van de loonbedragen bepaald bij de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten aan het algemene indexcijfer van de conventionele lonen voor bedienden Belgisch Staatsblad 2006-12-07).

?Ten vroegste? houdt in dat die overeenkomst ook nadien kan gesloten worden.

Vermits 28093 < 31000 < 56187 mag uw opzeggingstermijn niet langer zijn dan vier en een halve maand.

Bij ontstentenis van overeenkomst dient u zich tot de rechter te wenden.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”