Vraag ivm C4

Tom_Brugge
Topic Starter
Berichten: 1

Vraag ivm C4

#1 , 15 jun 2012 21:30

Graag even jullie hulp.

Op 31 december 2011 heb ik mijn ontslag gekregen via een aangetekend schrijven.

Ik heb daarop mijn opzegperiode uitgedaan van 3 maand en gewoon mijn werk naar behoren uitgevoerd.

Omdat ik mijn papieren niet kreeg (loonafrekening, vakantieattest, C4) heb ik gemaild naar het bedrijf. Een week later kreeg ik deze papieren toegestuurd maar er zat geen C4 bij. Ik heb teruggemaild naar het bedrijf en kreeg de melding dat er iets foutgelopen was bij het sociaal secretariaat. Ik heb dan een week later een C4 ontvangen wat niet strookt met de werkelijkheid. Er staat namelijk op dat ik vrijwillig het werk verlaten heb. Ik ben ermee naar de uitbetalingsinstelling geweest en die zegt dat ik hiermee geen uitkering krijg. Dus heb ik terug gemaild met de vraag om een andere C4 te krijgen maar krijg hier geen antwoord op.
Ik heb ondertussen ander werk gevonden dat hoger gekwalificeerd is dan mijn vorig werk.

In bijlage een scan van de C4 die ik uiteindelijk na 2 maand ontvangen heb.
Wat kan ik doen opdat ik toch de uitkering krijg van de voorbije 2 maanden?

Alvast bedankt!

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 15 jun 2012 23:29

Zorgen dat u een correct C4 krijgt: via AS uw ex-werkgever aanmanen om , u een geding voor de arbeidsrechtbank gaat opstarten, waarbij u bovendien de wettelijke intrest zal eisen voor de uitkering die u nog niet ontvangen heeft door hun toedoen. Met vriendelijke groeten natuurlijk.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”