Reeds gepland verlof v??r opzegtermijn

lieverd
Topic Starter
Berichten: 2

Reeds gepland verlof v??r opzegtermijn

#1 , 13 mar 2007 19:56

Hallo
Ik zit met een aantal vraagjes.
Ik werk reeds 2 jaar als deeltijds bediende. Ik krijg mijn ontslag in april, dus mijn opzegtermijn loopt 3 maand, vanaf 1 mei tot eind juli.
Nu heb ik in januari samen met mijn collegas mijn verlof gepland, en in die opzegtermijn, liggen al redelijk wat verlofdagen vast.
Nu is mijn vraag, zullen die dagen mijn opzegtermijn verlengen?
En wat met de dagen die gepland zijn na mijn opzegtermijn, zou ik die kunnen verleggen? Die zullen waarschijnlijk w?l mijn opzegtermijn verlengen.
En wat als ik een weekje ziek val, moet ik dat weekje dan na mijn opzegtermijn nog inhalen?
Nu start ik in augustus met school, via vdab. Mijn opzeg zou niet mogen verlengd worden om goed te zijn. Ik zou recht hebben op 2 halve sollicitatiedagen in de week. maar mijn baas weet dat ik terug naar school ga, dus die ga ik nie nemen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want weet het nie meer hoor.
Dank op voorhand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jean Menten
Berichten: 34

#2 , 13 mar 2007 21:01

Als je ontslag krijgt, verlengen schorsingen zoals ziekte en vakantie de opzegtermijn. Als je zelf ontslag geeft, gebeurt dit niet.

Je hebtr tijdens je opzeg sowieso recht op 2 halve dagen betaald sollicitatieverlof die je niet moet verantwoorden (uiteraard wel op voorhand verwittigen). Het is niet omdat je terug naar school gaat dat er misschien toch geen beter alternatief uit de lucht kan vallen waardoor je uiteindelijk niet terug naar school gaat.

Je kan altijd vragen om vrijgesteld te worden van prestaties vanaf het begin van de school. De kans is zeer groot dat je baas daar op zal ingaan.
mvg,

Jean Menten

lieverd
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 mar 2007 19:10

Ja weet ik, dus is het best dat hij mij al in maart ontslaat zodat mijn opzeg van april tot juni loopt, en dat ik juli er bij neem als maand van vakantie.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”