Contract tekenen of niet?

mirabelle
Topic Starter
Berichten: 10

Re: Contract tekenen of niet?

#16 , 21 jun 2012 11:48

Hallo, even een update.
Vrijdag kort na de middag toch nog bericht gehad over het tekenen van het contract. Vrijdag heb ik dus bij het eerste bedrijf mijn contract getekend.

Gisteren echter op gesprek geweest bij het tweede bedrijf - deze job zou zeer mijn voorkeur dragen, ik betreur het dat het gesprek niet eerder kon plaatsvinden. Maar zij kunnen pas iets laten weten in augustus, daar zij met verlof gaan en alles daarna gaan bekijken.
In dat opzicht is dat niet zo slecht voor me: indien een positief antwoord is en het me niet bevalt bij het eerste bedrijf, heb ik reeds mijn min. proeftijd gedaan en kan ik opzeggen. Indien het me echter zeer bevalt bij het eerste bedrijf, is er geen probleem en kan ik gewoon verder.

Het zal me benieuwen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 jun 2012 11:59

Inderdaad, niets belet u om op te zeggen bij de eerste wergever indien je een positief antwoord bij de tweede krijgt. Zie wel dat je de start van je nieuwe contract goed afstemt op het einde van de opzeg bij je eerste wergever (dat je geen overlapping hebt), en dat je goed weet hoelang de opzeg is en je ontslag op een correcte manier geeft (info genoeg te vinden op dit forum hieromtrent, en indien je niet zeker bent, vraag je het gerust).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”