ontslag wegens dringende reden tijdens zwangerschap

lotte28
Topic Starter
Berichten: 9

Re: ontslag wegens dringende reden tijdens zwangerschap

#16 , 15 jun 2012 09:47

Euhm,
Zij hebben een hele waslijst ten laste gelegd. Gaande van afwezigheid tot werkmotivatie. En dat al een jaar zou aanslepen. Ze zeggen in de brief dat ze mij daarop meerdere keren hebben gewezen, wat niet het geval is.
Kzou u de brief graag late lezen maar kan hem op dit moment niet inscannen.
Ze zeggen dat ik met gebalde vuisten voor haar heb gestaan en dergelijke, terwijl dit absoluut niet zo is.
Zie je een zxangere vrouw al als een zottin op haar werkgever vliegen en vamnalles stuk doen? Sorry, echt niet. Door zo'n gedrag zou ik mijn kind in gevaar brengen, en dat is wel het laatste wat ik wil.
In ieder geval. De brief staat vol leugens, ik word zwaar door het slijk gehaald en ben dan ook aan het denken van de naar de politie te stappen voor laster en eerroof. Als dit al iets zou uitmaken.
Ik heb zelfs enkele collega's die willen getuigen over mijn werkhouding en de samenwerking met mij.
De getuigen waar zij het over heeft is haar schoonbroer, die de zaak al lang had verlaten als het gesprek verder ging.
Van rva nog steeds geen hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lotte28
Topic Starter
Berichten: 9

#17 , 15 jun 2012 10:10

Er worden mij verschillende dingen ten laste gelegd. Zelfs van periodes van een jaar geleden. Redenen waarover zij beweren dat ze mij meerdere malen hebben op gewezen. Wat niet het geval is. Noch mondeling, noch schriftelijk.
Ze zijn een vuil, leugenachtig spel aan het spelen, zodat ze mij niet moeten vergoeden.
Zij halen mij helemaal door het slijk en maken mij zwart bij iedereen.
Ineens heb ik alle punten van het arbeidsregelement verbroken. Zo ineens. Zonder waarschuwing.
Het stoort mij enorm dat de rva hier zo licht overgaat. Aan hun heb ik echt niet veel. Maar ik ga hier hogerop mee.
De getuigenissen komen van aangetrouwde familie van haar die op het moment van het gesprek de zaak al lang had verlaten.
Maar wat kan ik tegen een valse getuigenis doen? Stel dat ze die geloven?
Volgens haar brief heb ik daar vanalles kapot gedaan en dergelijke, maar zij heeft de zaak wel voor mij verlaten.moet je mij toch eens vertellen dat als er iemand in jou zaak tegen jou roept en tiert en je materiaal stukgooit, dat jij die persoon niet stande pede de deur wijst? Da denk ik dan toch.
Ze hebben een brief vol leugens geschreven en kan nu alleen maar hopen dat die niet geloofd wordt.
Bewijzen heeft ze sowieso niet. Aangezien er nooit gebeurd is wat zij beschrijft.
Maarja. Daar sta je dan als zwakkere werkman zeker? Pffff

klungels
Berichten: 11

#18 , 15 jun 2012 10:25

Morgen heb ik een afspraak met mijn vakbond, maar heb al enkele gevallen gelezen waarbij zij de werknemer niet echt helpen.
die verhaaltjes moet je met een korreltje zout nemen doorgaans vertellen ze maar de helft het beste is naar een regionaal hoofdkantoor te gaan rechtstreeks bij de juridische dienst

lever zelf geen begin van bewijs aan je ex werkgever door te reageren op welke wijze dan ook

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 15 jun 2012 10:49

Euhm,
Zij hebben een hele waslijst ten laste gelegd. Gaande van afwezigheid tot werkmotivatie. En dat al een jaar zou aanslepen. Ze zeggen in de brief dat ze mij daarop meerdere keren hebben gewezen, wat niet het geval is.
Kzou u de brief graag late lezen maar kan hem op dit moment niet inscannen.
Ze zeggen dat ik met gebalde vuisten voor haar heb gestaan en dergelijke, terwijl dit absoluut niet zo is.
Zie je een zxangere vrouw al als een zottin op haar werkgever vliegen en vamnalles stuk doen? Sorry, echt niet. Door zo'n gedrag zou ik mijn kind in gevaar brengen, en dat is wel het laatste wat ik wil.
In ieder geval. De brief staat vol leugens, ik word zwaar door het slijk gehaald en ben dan ook aan het denken van de naar de politie te stappen voor laster en eerroof. Als dit al iets zou uitmaken.
Ik heb zelfs enkele collega's die willen getuigen over mijn werkhouding en de samenwerking met mij.
De getuigen waar zij het over heeft is haar schoonbroer, die de zaak al lang had verlaten als het gesprek verder ging.
Zwangere vrouwen zijn tot alles in staat, wat niet wil zeggen dat ik je daarvan beschuldig hoor :).

De vraag is wat er effectief allemaal in staat. Zaken uit het verleden kunnen een laatste feit versterken, maa rnooit op zich genoeg zijn voor een dringende reden (zélfs al heb je vorig jaar je baas zwaar mishandeld).

Familie van zaakvoerder zal een rechter met de nodige voorzichtigheid behandelen, als je tegengetuigen hebt, speelt dit zeker in je voordeel.
Van rva nog steeds geen hulp.
RVA zal je in deze zaak ook niet helpen, 't is je vakbond waarbij je moet zijn :).

lotte28
Topic Starter
Berichten: 9

#20 , 15 jun 2012 11:01

Mijn collega's en ex collega's willen getuigen over de werksfeer en de de samwerking met mij. Dat die wel altijd leuk was en dat ik wel hard werkte. :) ik hoop dat dit helpt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 15 jun 2012 11:05

zeker! laat dit zo vlug mogelijk op papier zetten. Namen kan je achterhouden tot er eventueel een rechtzaak van komt

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”