Contractbreuk

Kerberos
Topic Starter
Berichten: 4

Contractbreuk

#1 , 11 jun 2012 11:52

Beste leden.

Ik heb mijn ontslag ingediend bij mijn bedrijf. Ze willen mij niet vlot laten gaan en "pesten" mij nu een beetje, maar goed, tot daaraan toe. Ik vroeg me af of ik beroep kan doen op contractbreuk van mijn baas uit. In mijn contract staan duidelijk mijn plaatsen van tewerkstelling vermeld. Enige tijd geleden kreeg ik, naast mijn 2 vaste posten , 3x in de week nog een extra post toegewezen. Dit zorgt natuurlijk voor een sterk verhoogde werkdruk, frustraties op de 2 andere vaste posten en een moeilijkheid om mijn job als IT-technicus nog tot behoren uit te voeren. Hier staat NIKS tegenover, dus geen loonsverhoging of voordelen in natura.

Daar deze extra post niet in mijn contract staat, kan ik dan beroepen op contractbreuk van mijn baas uit?

Eigenlijk, wegens de manier waarop ze mij behandelen, wil ik er zo snel mogelijk weg.

Mvg

Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jun 2012 12:04

wat staat er exact in je arbeidsovereenkomst qua werkplaats?

Kerberos
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 jun 2012 12:09

Art. 3 :
Plaats van de tewerkstelling : Naam bedrijf A, Campus A, Adres A en Campus B, Adres B.
De werkgever behoudt zich evenwel het recht om de tewerkstellingsplaats tijdens bepaalde periodes te verplaatsen naar de maatschappelijke zetel: Adres X.

Nu heb ik dus werk op Bedrijf A Campus A en Campus B en Bedrijf F. Ook is hun maatschappelijke zetel verhuisd (maar niet ver).

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 jun 2012 13:10

als bedrijf F ver genoeg van alle andere campussen ligt, dan kan je dat werk protesteren. Stuur daarvoor best een aangetekende brief naar de werkgever met de dreiging dat dit een essentiële wijziging van de arbeidsovereenkomst vormt als de werkgever dit blijft eisen. Geef hen nog een korte tijd om dit aan te passen en dreig om daarna een verbreking in te roepen.

Kerberos
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 11 jun 2012 14:20

Bedrijf F ligt niet ver van de andere campussen, maar zorgen wel voor sterk verhoogde werkdruk (tussen F en campus B ligt maar kwartier rijden van elkaar af). Kan dit ook voldoende reden zijn? Verder is het een volledig ander bedrijf, en geen onderdeel van bedrijf A.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 jun 2012 15:21

werkdruk is niet direct een argument om een eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst te bepleiten...

JackGreen
Berichten: 10

#7 , 11 jun 2012 16:18

de werkdruk misschien niet... maar de verplaatsingen wel ? het aantal km dat de persoon dient af te leggen dagelijks.

Als het onredelijk is , dan kan het aanzien worden als éénzijdige wijziging.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 11 jun 2012 16:19

daarom dat de verplaatsingen reeds besproken zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”