4de keer proefcontract!!!

segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

4de keer proefcontract!!!

#1 , 21 mei 2012 21:08

Beste leden,

Ik werk als poetsvrouw en werkte al 1.5 jaren bij een poetsbedrijf.
Nu nog steeds heb een deeltijdscontract.
Toen ik begon kreeg ik een 3 maanden contract, na die periode werd dit verlengt voor 3 maanden en nog eens 3 maanden dan 1 maand(Met als argument:"vervanging van collega, ziek.") Na 1 maand werd het eindelijk 6 maanden met meer uren(28 uren per week).

Nu ben ik 5 maanden zwanger en ik heb gevraagd om minder uren te moge doen, maar ze zeiden, dit kunnen we pas doen als u ons een briefje schrijft met daarin uw verzoek, omdat dit niet mag van de wet. Euhm pardon....

Is dit waar of is dit een trukje? Wie kan het mij aub zeggen, ben ten einde raad, en ik wil ook mijn huidig werk niet verliezen.

Bedankt leden.

Mvg,

Rosaline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 mei 2012 21:21

gezien je zwangerschap, ben je idd beschermd tegen ontslag. Je kan dus enkel zélf verminderen van uren, niet ontslaan worden. Je ontslagbescherming kan je ook niet zomaar vrijgeven.

VDG2
Berichten: 785

#3 , 21 mei 2012 22:10

gezien je zwangerschap, ben je idd beschermd tegen ontslag.
Voor redenen die verband houden met de zwangerschap weliswaar. De werkgever kan u nog steeds ontslaan wegens redenen die vreemd zijn aan de zwangerschap. Hij moet het bestaan van zulke redenen wel kunnen bewijzen.