4de keer proefcontract!!!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: 4de keer proefcontract!!!

#16 , 24 mei 2012 20:32

ik stel voor dat je naar de vakbond gaat, dit wordt een te specifieke vraag waar het afhangt van bepalingen van alle arbeidsovereenkomsten uit het verleden. Als je die nog hebt, mag je ze ook pm'en, maar anders heeft het weinig nut.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
segersrosaline
Topic Starter
Berichten: 36

#17 , 29 mei 2012 12:28

--- UPDATE ---

Beste leden,

Ik was opgeroepen geweest door de werkgever om een bepaalde duur contract te tekenen met verminderde uren.

Ik was er niet op ingegaan en vroeg eerst naar een kopie van het contract. Ze wouden het mij niet geven.

Ik ben bij de syndicaat geweest, daar zeiden ze: normaal heb je een contract van onbepaalde duur omdat ze in fout waren met meer dan 4 x bepaalde duur contract!!!

Ik ben de vrijdag gaan werken, wanneer ik klaar was, kwam de poetsverantwoordelijke vragen naar de sleutel.
Ik vroeg haar : hoe ga ik maandag beginnen, ze zei ik weet het niet, ik ben alleen gekomen om de sleutel te halen, maar wat ze met u gedaan hebben, vind ik niet normaal, normaal moeten ze u een onbepaalde duur contract geven enz..

Nu zit ik vandaag zonder werk, ik weet niet wat ik moet doen, ik wil werken maar heb geen sleutel. Ik belde naar de werkgever en vroeg wat ik zou moeten doen, ze zeiden ik weet niet, de verantwoordelijke is moeilijk te bereiken wegens ziekte in de familie maar je mag zeker op een antwoord rekenen.

Ik ben naar de syndicaat geweest en zei zeiden, we zullen het dossier bijhouden maar het is best om naar de vdab te gaan om u in te schrijven waarop ik zei dat de werkloosheidsdienst mij nooit zal laten inschrijven zonder een c4. Hij zei je moet je laatste contract afgeven.

Begrijp ik het goed, precies dat ik akkoord ga met de laatste dag dat op 16-05-2012 (laatste contract) geëindigd was, maar na die datum heb ik zonder contract moeten werken, terwijl dat mijn werkgever het weet maar de werkgever zei dat ik moest komen wanneer ik kan om een nieuw contract met uren vermindering te tekenen. Met andere woorden ik werk sinds 16-05 tot nu toe gratis?

Kan dit zomaar? Zijn ze verplicht al die dagen te betalen ("ook zonder contract")?

In plaats naar de vdab te gaan om in te schrijven kan ik me ziek melden en het attest afgeven aan de zogezegde werkgever?

Wat raadt u mij aan?

Ik bedank u

Rosaline

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”