vakantiegeld en eindejaarspremie

paula2303
Topic Starter
Berichten: 19

vakantiegeld en eindejaarspremie

#1 , 17 mei 2012 15:21

Ben ontslaan op 25-4-2012.Hoe zit het dan met mijn vakantiegeld voor 2011 en de maanden van 2012 die ik nog gewerkt heb?En hoe zit het met de eindejaarspremie van de gewerkte periode in 2012?Het betreft hier het PC302.
Is het mijn vroegere werkgever die dit moet betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 mei 2012 21:18

paula, gelieve niet voor elke vraag apart een nieuwe topic te openen, toch zeker niet indien een deel van die vraag reeds beantwoord was...

Als arbeider krijg je je geld via de vakantiekas. Deze betaalt elk jaar rond april-juni uit voor de prestaties in het jaar ervoor.

Voor eindejaarspremie: Voor 31 januari van het jaar dat volgt op het refertejaar zal het bedrag van de netto-eindejaarspremie gestort worden op de bankrekening van de werknemers voor zover ze het geëigende formulier behoorlijk ingevuld en gecertifieerd door hun financiële instelling aan het Fonds overmaken, of door middel van een circulaire cheque aan de werknemers toegezonden worden. Voor de rechthebbende werknemers die in de loop van het jaar waarop de eindejaarspremie betrekking heeft, de onderneming verlaten, zal het Fonds het bedrag van de eindejaarspremie aan de werknemers betalen in de maand die volgt op de betaling van het saldo van de bijdragen die door de werkgever verschuldigd zijn.

zie: http://www.horecanet.be/default2.asp?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”