Vragen ivm dossier arbeidsrechtbank

Anneke7
Topic Starter
Berichten: 6

Vragen ivm dossier arbeidsrechtbank

#1 , 15 mei 2012 18:52

Ik heb tal van problemen gehad met mijn werkgever ten gevolge van een arbeidsongeval. Uiteindelijk werd de arbeidsovereenkomst beëindigd om medische redenen.

Ik heb tot op heden nog steeds verschillende betalingen niet ontvangen van mijn werkgever (loon van enkele maanden, eindejaarspremie, vakantiegeld), dit omdat mijn werkgever pertinent weigert om nog iets aan mij te betalen (de letterlijke woorden van mijn werkgever waren "ze heeft al genoeg gekregen via de arbeidsongevallenverzekering!"). Zelfs na verschillende aangetekende brieven van mijn vakbond weigert hij nog steeds te betalen.

Vorige week ontving ik een brief van mijn vakbond met de vraag om een volmacht te ondertekenen zodat ze de zaak kunnen inleiden bij de arbeidsrechtbank. Deze week ontving ik een nieuwe brief dat ik de volmacht toch niet hoef te ondertekenen want ze kunnen geen juridische bijstand verlenen aangezien ik pas 7 maanden lid ben. De vakbond stelt nu voor dat ik zelf een advocaat aanstel voor deze zaak.

Graag jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 15 mei 2012 21:13

eerst eens nakijken in u contract met de vakbond en kijken of er word gesproken over een termijn hoe lang ge lid moet zijn om van juridische bijstand te genieten.

als er niks instaat, nog eens aanmanen om toch langs de vakbond een advocaat te regelen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”