tijdskrediet in contract bepaalde duur

nde
Topic Starter
Berichten: 1

tijdskrediet in contract bepaalde duur

#1 , 02 mar 2007 12:25

Ik zal eventjes mijn situatie schetsen, al meer dan 7 jaar werk ik met jaarcontracten. Nu zou ik graag ouderschapsverlof nemen en aansluitend tijdskrediet. Blijkbaar gaat dit enkel tot het einde van mijn contract (eind 2007). Wordt een lange periode van jaarcontracten niet automatisch gelijkgesteld aan contract onbepaalde duur en heb ik dan geen recht op langer tijdskrediet? En wat gebeurt er daarna? Niet verlengen van een contract is dat niet hetzelfde als ontslag? Want dan zou hij mijn contract niet verlengen net omdat ik tijdskrediet neem en dat is volgens mij ook niet wettelijk. Ik weet momenteel echt niet of ik kans maak om dat aan te vechten. Er aullen voor alle situaties weer uitzonderingen bestaan..
Bedankt aan iedereen die me kan helpen hierbij met raad, advies of me kan doorverwijzen waar ik me wel ten gronde kan bevragen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 mar 2007 09:39

?Art.10.Wanneer de partijen verscheidene opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd hebben afgesloten zonder dat er een onderbreking is, toe te schrijven aan de werknemer, worden zij verondersteld een overeenkomst voor onbepaalde tijd te hebben aangegaan, behalve wanneer de werkgever het bewijs levert dat deze overeenkomsten gerechtvaardigd waren wegens de aard van het werk of wegens andere wettige redenen...Art.11.Zo na het verstrijken van de termijn de partijen voortgaan met de uitvoering van de overeenkomst, dan gelden voor deze overeenkomst dezelfde voorwaarden als voor de overeenkomst voor onbepaalde tijd.?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Ga inzake tijdskrediet naar http://www.cnt-nar.be/CAO/cao-77bis.doc

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”