voorstel nieuw contract

nadia 1600
Topic Starter
Berichten: 13

voorstel nieuw contract

#1 , 30 apr 2012 20:57

begin van dit jaar zou ik overgeplaatst worden naar de moedermaatschappij in Gent.
Mijn contract in Brussel bestaat sinds 1998 terwijl de link met moedermaatschappij slechts sinds 2007 bestaat.

Ondanks 4 maanden loze beloftes, heb ik nog steeds geen arbeidsovereenkomst met de Gentse firma gezien of getekend heb (dus geen idee van de nieuwe voorwaarden, loon, overname ancienniteit, ... )
Blijkt dat de moederfirma mij via de dimona aangifte uit dienst (in de brusselse firma) heeft gesteld op 31-03-2012 en een indienst dimona vanaf 01-04-2012 in de gentse firma, ondanks er geen enkel document werd ondertekend !
Kan dit zomaar?

Iemand liet mij weten dat het (brusselse) contract éénzijdig werd opgezegd en dat er bijgevolg een ontslagvergoeding zou kunnen geeist worden. Klopt dit ?

Wat zijn mijn rechten en plichten in deze zaak ?

Alvast bedankt,
Nadia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 apr 2012 21:15

heb je al geprotesteerd tegen deze feiten?

klungel

#3 , 01 mei 2012 03:48

heeft het moederbedrijf destijds in 2007 de firma in brussel overgenomen ?
werkt u nog altijd op dezelfde plaats in dezelfde functie ?

Reclame

nadia 1600
Topic Starter
Berichten: 13

#4 , 01 mei 2012 09:19

Alles is vorige week retroactief aangepast, terwijl ik in verlof was en heb bijgevolg nog niet geprotesteerd.
Vandaar dat ik nu even raad vraag om geen verkeerde veronderstellingen te maken tijdens deze confrontatie.

Ondertussen (sinds jan-12) verdeel ik mijn tijd en werk tussen Brussel en Gent, maar meestal ben ik wel in Brussel.
In 2007 werd alleen 99% van de aandelen door hen overgenomen.

Ik moet toegeven dat ik een overplaatsing naar Gent niet zie zitten en bovendien blijkt de nieuwe functie helemaal niet zo interessant als ze werd voorgesteld.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 mei 2012 13:08

Als je wil dat dit niet doorgevoerd wordt, moet je ook geen niks tekenen MAAR wél (bewijsbaar) protesteren. Een werkgever mag niet zomaar de voorwaarden van de arbeidsovereenkomst eenzijdig wijzigen. Indien je dit wél stilzwijgend toelaat, wordt je verondersteld van dit te aanvaarden.

Als je echter reeds sinds januari 2012 ander werk uitvoert en daar nog niet tegen geprotesteerd hebt, is het moeilijk om tegen DIE veranderingen nu nog te protesteren.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”